یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه عصر یکشنبه 25 اسفند در صدر هیاتى بلند پایه عازم کره جنوبى شد.

به گزارش واحد مرکزى خبر، آیت الله هاشمى شاهرودى قبل از سفر خود در جمع خبرنگاران تبادل مسائل قضایى و توسعه روابط قضایى ملى کشور را از اهداف این سفر خواند.

وى با بیان اینکه مسائل مهمى در نظام قضایى کشورمان ایجاد شده است و روابط خوبى با کشورهاى منطقه و سایر کشورهاى جهان داریم افزود: این سفر نیز در راستاى تحکیم روابط با کشورهاى دیگر است.

رئیس قوه قضائیه استرداد مجرمان بویژه در کشورهایى که تبعه ایرانى دارند را بسیار مهم خواند و افزود: استفاده از تجربیات و دستاوردهاى اخیر دو کشور در مسائل قضایى ازدیگر اهداف این سفر است.

آیت الله هاشمى شاهرودى با اشاره به اینکه نهادهاى جدیدى در نظام قضایى کشور ایجاد شده است گفت: کره جنوبى نیز دستاوردهاى جدیدى براى سیستم قضایى خود دارد و امیدواریم آنچه قابل استفاده است بتوان استفاده کرد.

وى با اشاره به مکانیزه کردن دستگاه قضایى گفت: گام‌هاى خوبى در این خصوص برداشته شده و اساساً دستاوردهاى نظام در این سى سال بویژه در بعد مسائل حقوقى و قضایى عظیم است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز انتقال تجربیات داشته باشیم.

آیت الله هاشمى شاهرودى دیدار‌هاى وزیر دادگسترى کشورمان با وزیر دادگسترى        کره جنوبی، مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با وزیر امور خارجه، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با معاون وزیر خارجه کره جنوبى را از برنامه‌هاى این سفر برشمرد.

رئیس قوه قضائیه گفت‌: با توجه به بحران اقتصادى کنونى موجود در جهان، در بعد اقتصادى نیز هر چه بتوان روابط اقتصادى را با کشورهاى صنعتى افزایش دهیم به نفع ما خواهد بود.

وى انتقال تجربیات اقتصادى و تبیین فرآیند خصوصى سازى و اصل 44 قانون اساسى بویژه موضوع امنیت سرمایه گذارى داخلى و خارجى که قوه قضائیه متولى آن است را براى مسئولان و سرمایه گزاران کر ه‌اى از دیگر اهداف این سفر بیان کرد.

شاهرودى گفت‌: با توجه به اینکه اقتصاد کشورمان از بحران اقتصادى موجود درجهان تاثیر پذیرى کمترى داشته است، انگیزه بسیارى از کشورها براى سرمایه گزارى در ایران افزایش یافته که امیدواریم این سفر در توسعه روابط اقتصادى و تشویق سرمایه گزاران کشور کره در کشورمان تاثیرگذار باشد.

سفر عالى ترین مقام قضایى کشورمان به کره جنوبى سه روزه است در این سفر الهام وزیر دادگستری، جمشیدى معاون حقوقى و توسعه قضایى قوه قضائیه، رئیسى معاون اول قوه قضائیه، درى نجف آبادى دادستان کل کشور و رازینى رئیس دیوان عدالت ادارى در این سفر آیت الله هاشمى شاهرودى را همراهى مى‌کنند.

کد خبر 77264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز