همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه در دیدار با رئیس مجلس کره جنوبی بر گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر آیت الله هاشمى شاهرودى با اشاره به روابط دیرینه و حسنه ایران و کره جنوبى خواستار استفاده بیشتر از دستاوردهاى علمى و اقتصادى دو کشور براى غلبه بر مشکلات و تامین منافع دو ملت شد.

وی تصریح کرد: با پیروزى انقلاب اسلامى در ایران دانشمندان کشورمان در تولید علم و دستیابى به فناوری‌هاى نوین و بومى‌کردن دانش هسته اى صلح‌آمیز دستاوردهاى بزرگى کسب کرده اند که زمینه اى مناسب براى همکارى متقابل است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بروز بحران اقتصادى در آمریکا و اروپا گفت: ایران با استقلال پولى و مالی، امنیت اقتصادى که در آن وجود دارد امکانات مناسبى را براى سرمایه گذارى فراهم کرده است که مى‌توان با سرمایه‌گذارى مشترک در جهت منافع دو ملت و ثبات منطقه گام برداشت، هرچند این همکارى براى برخى دولتهاى استکبارى خوشایند نباشد.

آیت الله هاشمى شاهرودى ضمن تشریح دستاوردهاى قضایى کشورمان بر ارتقاء همکارى پارلمانى دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس کره جنوبى نیز از علاقه‌مندى دولت و مردم کره جنوبى به توسعه هرچه بیشتر روابط با جمهورى اسلامى ایران در عرصه‌هاى مختلف به ویژه اقتصادى خبر داد.

کیم هیانگ او افزود: ایران با تمدن و تاریخ کهن و داشتن منابع سرشار از جمله انرژى زمینه مناسبى را براى همکاریهاى مشترک فراهم کرده است.

رئیس مجلس کره جنوبى تاکید کرد: با فعال کردن گروه دوستى پارلمانى تلاش خواهیم کرد روابط دو کشور را هرچه بیشتر در جهت منافع دو ملت ارتقاء دهیم.

کره جنوبى با پنجاه میلیون نفر جمعیت دارد و  299 نماینده در پارلمان. هردوره پارلمان آن چهار سال است.

کد خبر 77399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز