شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده حماس روند گفت‌وگوهای ملی در قاهره را مثبت توصیف کرد

به گزارش ایسنا، نماینده حماس در لبنان، روند گفت‌وگوهای ملی در قاهره را مثبت توصیف و تاکید کرد که این گفت‌وگوها در مسیر تشکیل دولت وفاق ملی پیش می‌رود.

اسامه حمدان در ادامه افزود: گروه‌های مذاکره‌کننده در قاهره به دنبال تشکیل دولتی هستند که در تشکیل آن نتایج انتخابات نیز مد نظر قرار گیرد و مورد قبول کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل باشد.

سایت اینترنتی شبکه الجزیره به نقل از وی گزارش داد: انتظار نمی‌رود بعد از آن دوره طولانی اختلاف و شکاف، تمامی مشکلات به سرعت حل شود. به هر حال برای به نتیجه رسیدن بحث‌ها و تبادل نظرها و دستیابی به یک راه حل واقعی میان گروه‌های فلسطینی به زمان نیاز است.

این رهبر حماس تصریح کرد: حماس هرگز گفت‌وگو را مشروط نخواهد کرد اما هرگز حاضر نیست از اصول و آرمان‌های خود چشم‌پوشی کند. به هر حال، حماس وارد گفت‌وگویی شده است که طبیعتا هر کدام از طرف‌ها نظرات و مواضع خود را با شفافیت تمام ابراز می‌دارند تا از این رهگذار، بستر برای یک آشتی واقعی فراهم آید.

حمدان با بیان موضع حماس درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی گفت: طرف‌های مذاکره‌کننده فلسطینی در قاهره به دنبال دولتی هستند که در تشکیل آن نتایج انتخابات مد نظر قرار گیرد و با مقبولیت منطقه و جامعه بین‌الملل روبه‌رو شود و رفتاری شفاف و سالم داشته باشد. به اعتقاد طرف‌های مذکور، در این دولت باید افرادی با لیاقت و شایسته که کارآیی و تاثیرگذاری لازم را دارند، به خدمت گرفته شوند.

نماینده حماس در لبنان اظهار کرد: تفاوت زیادی میان یک دولت سیاسی چند گروهی با یک دولت تکنوکرات وجود دارد. امروز جای هیچ بحثی در مورد تشکیل دولتی تکنوکرات وجود ندارد؛ زیرا در هنگام شکل‌گیری آن، پرسش‌های مختلفی درباره وضعیت سیاسی آن مطرح می‌شود؛ زیرا دولت آتی باید عملیات بازسازی غزه را آغاز کند که این امر بعدی سیاسی دارد. ضمنا باید بستر را برای انتخابات فراهم سازد که این مساله نیز سیاسی است و علاوه بر آن، باید مسوولیت بازسازی دستگاه‌های امنیتی را عهده‌دار شود که این امر داخلی است.

اسامه حمدان متذکر شد: حماس تشکیل دولت وفاق ملی را خواستار است که توانایی سیاسی لازم را برای تحقق اهداف و ماموریت‌های محوله داشته باشد و از یک عملکرد شفاف سیاسی در مسایل داخلی بهره‌مند باشد. تقاضای ما از کشورهای عربی این است که نتایج انتخابات فلسطین را بپذیرند.

کد خبر 77233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز