یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الحیات گزارش داد رژیم صهیونیستی با آزادی تمامی زندانیان درخواستی از سوی حماس به جز پنج زندانی در ازای آزادی گلعاد شلیط موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام این روزنامه، مذاکرات تبادل اسرا پس از آنکه حماس اصرار کرده که در میان این زندانیان باید اسامی احمد سعدات، دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین، ابراهیم خالد، فرمانده شاخه‌ نظامی حماس، عبدالله برغوثی، حسن سلامه و امانه مونا وجود داشته باشد، با موانع جدی روبرو شده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، در همین حال رادیو اسرائیل به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد، آنها انتظار دارند مذاکرات برای آزادی گلعاد شلیط، سرباز اسرائیلی زندانی شده توسط حماس ظرف چند روز آینده از سرگرفته شود.

موسی ابومرزوق یک رهبر حماس، اعلام کرد که این جنبش به از سرگیری مذاکرات برای تبادل زندانیان تمایل دارد و حماس می‌خواهد هر چه زودتر در این راستا توافق حاصل شود.

مرزوق به روزنامه مصری الشروق گفت که پیشرفت چشمگیری در مذاکرات میان حماس و اسرائیل در این رابطه حاصل شده است، اما توافق نهایی هنوز حاصل نشده است.

از سوی دیگر، مارک رگو سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که تلاش‌ها برای آزادی گلعاد شلیط به رغم اعلام ایهود المرت مبنی بر اینکه احتمالا هیچ توافقی در چند روز آخر حضورش در سمت نخست وزیری در مورد آزادی این زندانی اسرائیلی حاصل نخواهد شد، متوقف نشده است.

رگو خاطر نشان کرد که اسرائیل هنوز تلاش می‌کند تا در مورد آزادی شلیط با حماس به توافق برسد

کد خبر 77604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز