سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاویر سولانا اعلام کرد که اتحادیه اروپا با افزایش شمار نیروهایش در افغانستان مخالفت کرده است.

به گزارش ایلنا، مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه‌ (20 اسفند) با اعلام اینکه اتحادیه اروپا مساله اعزام نیروی بیشتر به افغانستان را رد کرده است، گفت که این سازمان با استفاده از روش‌های دیگر سعی خواهد کرد تا آرامش و ثبات را در این کشور برقرار کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که "خاویر سولانا" گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا فکر نمی‌کنند که افزایش شمار نیروها در افغانستان ایده خوبی باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: راه‌حل مساله افغانستان تنها گزینه نظامی نیست بلکه راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند اجرا شود.

سولانا در ادامه از بازسازی‌، فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه آگوست و تلاش برای بهبود روابط افغانستان و همسایگانش از جمله پاکستان را به‌عنوان دیگر گزینه‌های جایگزین اقدام نظامی نام برد.

سولانا درحالی از عدم تصمیم رهبران اروپایی برای اعزام نیروی بیشتر به افغانستان خبر می‌دهد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام تمرکز بر مبارزه با تروریسم در این کشور از متحدان آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته بود تا نیروی بیشتری را به افغانستان اعزام کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین چندی پیش دستور اعزام 17 هزار نیروی بیشتر به افغانستان را صادر کرد.

کد خبر 76974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز