همشهری آنلاین: پایگاه هوایی بگرام، در شمال کابل که پایگاه اصلی نیروهای آمریکایی در افغانستان است هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش بی بی سی، روز جمعه 16اسفند منابع نظامی آمریکایی در افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای گزارش کردند که این حمله حدود ساعت هشت شب قبل صورت گرفت و دست کم چهار راکت به سوی فرودگاه بگرام شلیک شد.

به گفته نظامیان آمریکایی سه راکت در خارج از پایگاه هوایی بگرام فرود آمد و راکت چهارم به مرکز بازداشتگاه بگرام برخورد کرد.

براساس این خبرنامه، شلیک این راکت‌ها در داخل فرودگاه تلفاتی در پی نداشته است، اما نظامیان آمریکایی گفته‌اند که در مورد احتمال آسیب رسیدن به غیرنظامیان ساکن محله‌های نزدیک فرودگاه هنوز اطلاعی در دست نیست.

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در همین پایگاه واقع است و صدها متهم به عضویت در شبکه القاعده و گروه طالبان نیز در بازداشتگاه این پایگاه زندانی هستند.


نیروهای آمریکایی در خبرنامه خود پرتاب این راکت‌ها به فرودگاه بگرام را "شلیک غیرمستقیم" خوانده، اما نگفته‌اند که این راکت‌ها از کجا و توسط چه کسانی شلیک شده است.

بر اساس این خبرنامه، نیروهای آمریکایی تحقیقات در این مورد را آغاز کرده‌اند.

خبر پرتاب راکت به پایگاه بگرام در حالی گزارش می‌شود یک روز پیش از این حمله نیز یک بمبگذار انتحاری این پایگاه را هدف حمله قرار داده بود.

یک سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت که در حمله انتحاری سه شهروند غیرنظامی آمریکایی زخمی شدند، و وزارت داخله اعلام داشته که نیروهای امنیتی افغان یک بمبگذار انتحاری را پیش از آنکه وارد یایگاه شوند از پای در آوردند.

بر اساس اعلامیه وزارت داخله در این حمله به هیچ کسی آسیب نرسید

کد خبر 76584

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز