دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ چیز پنهانی در دانشگاه آزاد وجود ندارد و قرار است در آینده‌ای نزدیک ترازهای مالی دانشگاه منتشر شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

عبدالله جاسبی با اعلام انتشار ترازهای مالی دانشگاه در آینده نزدیک، به ایسنا گفت: دانشگاه آزاد تا کنون دنبال کار اقتصای نبوده است، ‌اخیرا هیات موسس تصویب کرده است که دانشگاه وارد فعالیت‌های اقتصادی شود تا از این طریق بتوان در پرداخت شهریه به دانشجویان کمک کند، البته هنوز معتقدم که چه کار اقتصادی می‌تواند بهتر از توسعه تجهیزات و فضاهای آموزشی باشد.

وی با اشاره به چگونگی ضوابط پرداخت وام شهریه، ‌گفت: پرداخت وام شهریه بر اساس ضابطه و بخشنامه انجام می‌شود، چون در غیر این صورت با توجه به عظمت و گستردگی دانشگاه بحران به وجود می‌آید.

رییس دانشگاه آزاد افزود: از آنجا که در پرداخت وام شهریه براساس ضابطه عمل می‌کنیم با مشکلی روبرو نیستیم، بر این اساس سقف دریافتی وام بر حسب رشته و مقطع متفاوت است.

وی با تاکید بر این که وام شهریه فقط به متقاضیان نیازمند پرداخت می‌شود، تصریح کرد: البته میزان وامی که ما در اختیار داریم نسبت به متقاضیان دریافت وام کمتر است.

جاسبی با اشاره به ساز و کارهای نظارتی بر عملکرد دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: نظارت در دانشگاه آزاد به مراتب از دستگاه‌های دولتی بیشتر است چون تقریبا همه مراجع برون دانشگاهی همچون وزارتخانه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بازرسی کل کشور که بر فعالیت دانشگاه‌های دولتی نظارت می‌کنند به نحوی بر عملکرد دانشگاه آزاد نیز نظارت می‌کنند.

جاسبی با اشاره به گروه‌های نظارتی و کنترل در دانشگاه، گفت: علاوه بر مراکز نظارتی برون دانشگاهی، گروه‌های نظارتی در دانشگاه فعالیت می‌کند که در دانشگاه‌های دولتی نیست به عنوان مثال دبیرخانه هیات موسس و سیستم حسابرسی هیات امنا بر فعالیت‌های دانشگاه نظارت دارند و باید در پایان هر سال تراز مالی دانشگاه را امضا کند.

وی با بیان این که در سازمان مرکزی و مناطق دانشگاه آزاد سیستم‌های نظارتی و کنترل وجود دارد، تصریح کرد: مناطق دانشگاهی بر فعالیت‌های واحدهای زیر مجموعشان نظارت می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه به تفویض بخشی از اختیارات به مناطق دانشگاهی اشاره کرد و افزود: روز به روز تمرکز زدایی به منظور انجام بهتر فعالیت‌ها و ارزیابی مستمر در مناطق دانشگاهی بیشتر می‌شود.

کد خبر 76861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز