یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: 3 کف زن حرفه‌ای که با گریم چهره، خود را به شکل اتباع اروپایی درآورده و از صرافی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ شمال تهران کف‌زنی می‌کردند، دستگیر شدند.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد اعضای این باند نه تنها در ایران  بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز دست به سرقت می‌زدند.

جست‌و جوی  پلیس آگاهی تهران برای دستگیری اعضای این باند که همگی آنها از مجرمان طایفه فیوج هستند، از اواخر بهمن امسال آغاز شد. وقتی گزارش‌های مختلفی درخصوص سرقت از فروشگاه‌ها و صرافی‌های شمال تهران در اختیار پلیس قرار گرفت، گروهی از کارآگاهان اداره پنجم آگاهی ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

بررسی‌های اولیه  نشان می‌داد سارقان به بهانه خرید یا تبدیل دلار و یورو به ریال وارد مغازه‌های مورد نظر شده و سپس نقشه سرقت را عملی می‌کردند. اما از آنجا که تمامی آنها با استفاده از گریم، چهره‌ خود را تغییر داده بودند، حتی دوربین‌های مداربسته این مغازه‌ها هم نتوانست کمکی به ماموران کند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری این باند حرفه‌ای ادامه داشت، ظهر نخستین روز اسفند، ماجرای سرقت از مالک یک صرافی در خیابان آفریقا به پلیس گزارش شد. از آنجا که نحوه وقوع این سرقت با شگرد سارقان تحت تعقیب یکی بود، نزدیک‌ترین تیم گشتی پلیس برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

ماموران بعد از حضور در محل سرقت متوجه شدند سارقان بعد از سرقت از صرافی سوار بر یک خودروی سمند نقره‌ای رنگ، محل را ترک کرده‌اند. بنابراین به تعقیب آنها پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند خودروی متهمان را شناسایی کنند.

در یک عملیات ضربتی، خودروی سارقان توقیف شد و 3 سرنشین آن‌که 2 مرد و یک زن بودند، بعد از دستگیری به اداره آگاهی انتقال یافتند.

در بازجویی‌های انجام شده از متهمان، یک نفر از آنان که چنگیز نام دارد به کف‌زنی از مالک مغازه اعتراف کرد و گفت: از چند ماه قبل به همراه پدر و همسرم کف‌زنی از صرافی‌ها و مغازه‌های بزرگ در تهران را شروع کردیم.

ما بعد از گریم چهره‌، خودمان را به شکل اتباع اروپایی درمی‌آوردیم و بعد از آن برای سرقت راهی محل مورد نظر می‌شدیم. اگر این محل صرافی بود، با حرف زدن به زبان انگلیسی، عربی یا پاکستانی  ادعا می‌کردیم توریست هستیم و قصد تبدیل مقداری دلار یا یورو به ریال را داریم.

زمانی که مالک صرافی مقداری تراول چک در اختیارمان قرار می‌داد، به بهانه شمردن آنها، تعدادی از چک‌پول‌ها را با شگرد کف‌زنی سرقت می‌کردیم و بعد از آن به بهانه‌ای مغازه را ترک کرده و متواری می‌شدیم.

وی ادامه داد: درصورتی که محل سرقت فروشگاه بود، باز هم خودمان را خارجی معرفی می‌کردیم و به بهانه آشنا شدن با پول ایرانی مقداری پول از فروشنده گرفته و زمانی که در حال دیدن آنها بودیم، مقداری از آنها را سرقت می‌کردیم.

بعد از اعترافات متهمان، قاضی صادق‌زاده- بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 3 تهران- برای آنها قرار بازداشت صادر کرد و اعضای این باند خانوادگی برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: در بازجویی‌های تخصصی از متهمان مشخص شد اعضای این باند به غیراز ایران در کشورهای 3 قاره دنیا  نیز با همین شگرد اقدام به سرقت می‌کردند و   از این طریق پول هنگفتی به جیب می‌زدند.

وی ادامه داد: اعضای این باند به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و بعد از ورود به پاکستان، با گذرنامه‌های پاکستانی به کشورهای سریلانکا، بنگلادش، عربستان، ایتالیا و آمریکا رفته و در آنجا سرقت‌هایشان را ادامه می‌دادند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه احتمال می‌رود اعضای این باند سرقت‌های زیادی در ایران مرتکب شده باشند، تصریح کرد: بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ متهمان در جراید از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به شعبه سیزدهم بازپرسی  دادسرای ناحیه 3 تهران یا اداره پنجم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و یا با شماره تلفن 51055505 تماس بگیرند.

کد خبر 76800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز