چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان فیوج زمانی که خود را در محاصره پلیس دیدند به روی ماموران اسلحه کشیدند که در جریان این درگیری مسلحانه یکی از سارقان سابقه‌دار هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

آذرماه امسال، ماموران پلیس چند سارق فیوج را دستگیر کردند که از مدت‌ها قبل به اتهام سرقت‌ از شهروندان تهرانی تحت تعقیب پلیس بودند.

با دستگیری این سارقان و انتقال آنها به اداره آگاهی مشخص شد که این متهمان با همدستی چند سارق دیگر، خود را مامور پلیس معرفی کرده و با سد کردن راه طعمه‌هایشان نقشه سرقت از آنها را عملی می‌کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای این باند که در جریان سرقت‌ها لباس نظامی به تن داشتند، بعد از شناسایی مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری که پول زیادی همراه خود داشتند به تعقیب آنها می‌پرداختند، سپس با سد کردن راه آنها و نشان دادن کارت شناسایی، دستبند و بی‌سیم، خود را مامور پلیس معرفی کرده و به بهانه بازرسی بدنی از طعمه‌هایشان، پول‌های آنها را به سرقت می‌بردند.

با اعتراف اعضای این باند به چندین فقره سرقت با این شگرد، قاضی قریشی زاده- دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی تهران- دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها را صادر کرد تا شاکیان احتمالی برای شکایت از آنها به دادسرا مراجعه کنند.

بعد از چاپ تصویر متهمان در روزنامه‌ها، تعداد زیادی از مالباختگان با مراجعه به شعبه ششم دادیاری، متهمان را سارقان اموال خود معرفی کردند و مدعی شدند در جریان سرقت‌ها چند مرد دیگر نیز همدست این سارقان بوده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها درخصوص این پرونده ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان در تحقیقات شبانه روزی موفق شدند مخفیگاه 2نفر دیگر از همدستان سارقان را در شهرستان کرج شناسایی کنند.

صبح 19 اسفند، تیم‌های عملیاتی پلیس با دریافت دستور قضایی عازم مخفیگاه سارقان مامور نما شدند و آنجا را به محاصره خود درآوردند.

با شروع عملیات ضربتی، کارآگاهان قدم به مخفیگاه سارقان گذاشتند اما آنها که متوجه حضور پلیس در محل شده بودند شروع به مقاومت در برابر مأموران  کردند. یکی از سارقان برای فرار از دست پلیس قصد تیراندازی به سوی ماموران را داشت که در جریان درگیری مسلحانه هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.  با دستگیری سارق دیگر که فولاد نام دارد، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها به چندین فقره سرقت تحت عنوان مامور اعتراف کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فولاد دارای 5فقره سابقه سرقت و جعل عنوان مامور پلیس بوده و در سال 85 از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اندیمشک با صدور قرار بازداشت موقت تحت نظر بوده که موفق به فرار می‌شود. این متهم همچنین از سوی دادگاه عمومی قزوین نیز به اتهام سرقت به چندین سال زندان محکوم شده بود.

وی ادامه داد: این مرد چند ماه قبل به اتهام فراری دادن سایر همدستانش و سرقت تحت پوشش مامور پلیس توسط ماموران کرج دستگیر شد اما مدتی بعد با سپردن وثیقه آزاد و متواری شد. سرهنگ محمدیان افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم چندین قطعه پلاک جعلی به همراه لوازم جعل پلاک، بیسیم، یک قبضه کلت کمری و چندین دستگاه خودروی زانتیا، پژو 206 و پراید کشف شد و ماموران موفق شدند 3 همدست دیگر فولاد را نیز دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد سرقت‌های دیگری نیز مرتکب شده باشد، قاضی پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره او   از شاکیان خواسته است برای شکایت به شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران یا اداره پنجم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند

کد خبر 77068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز