شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همزمان با هفته منابع طبیعی و به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه 19 اسفند، در برنامه‌ای از سوی شهرداری تهران، از 30 چهره برتر زیست‌محیطی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری محیط‌زیست ایران، مهندس محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست و رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری، با اعلام این مطلب، از برنامه‌های دیگری نظیر برگزاری تقدیر ویژه و اعلام موجودیت باشگاه هنرمندان طرفدار محیط‌زیست شهری در این مراسم خبر داد.

مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست، با اشاره به افزایش جمعیت و نیاز به توسعه شهرها و روستاها، که منجر به تخریب منابع طبیعی در 30 سال گذشته شده است، گفت: تجلیل از 30 چهره برتر زیست‌محیطی موجب می‌شود تا توجه و نگاه دولتمردان و مردم به موضوع محیط‌زیست بیشتر معطوف شود.

به گفته او، این 30 چهره که قرار است از آنها تجلیل شود، به نوعی نمایندگان جامعه فعالان زیست‌محیطی محسوب می‌شوند و در انتخاب آنها فعالیت در حوزه‌های آلودگی آب، خاک و هوا، انرژی، ارزیابی زیست‌محیطی، حیات‌وحش و تنوع زیستی، توسعه پایدار در نظر گرفته شده است؛ همچنین افرادی که در سازمان‌های غیردولتی فعالیت می‌کنند و فعالان عرصه رسانه نیز در این انتخاب مدنظر بوده‌اند.

این همایش همچنین شامل یک بخش تقدیر ویژه است که در آن از 2 جنگلبان جانباز و خانواده یک شهید عرصه حفاظت از محیط‌زیست تجلیل می‌شود. آنگونه که حیدرزاده اعلام کرد، در بخش دیگری از مراسم تقدیر ویژه، از شهرداران مناطقی که در حوزه محیط‌زیست فعالیت‌های ویژه‌ای انجام داده‌اند و همچنین از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر می‌شود.

این مراسم با همکاری دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران، خبرگزاری محیط‌زیست ایران(ایرن)، دانشگاه آزاد اسلامی، پایگاه خبری سبز‌پرس، دانشگاه شهید بهشتی و تشکل‌های زیست‌محیطی، ساعت 9 روز دوشنبه 19 اسفند در سالن ایران زمین شهرداری تهران برگزار می‌شود

کد خبر 76734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز