دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری از 2‌هزار پروژه شهری در سال توسط شهرداری، یادآور شد:

  امروزه به‌رغم اینکه زیر‌ساخت‌های جنوب شهر آنچنان که باید و شاید توانایی انجام عملیات عمرانی را ندارند، طبق همان قولی که به مردم داده بودم هیچ طرحی در تهران اجرا نشده مگر آنکه در جنوب‌شهر کلید خورده باشد.

محمدباقر قالیباف که در منطقه 18 با شهروندان ملاقات چهره به چهره داشت، همچنین  به اختصاص بودجه عمرانی کلان در مناطق جنوب شهر و مقایسه آن با دوران قبل از تصدی مسئولیت خود پرداخت و افزود: در سال‌های قبل این بودجه بیش از 12‌میلیارد تومان نبود؛ درحالی‌که امروز هیچ منطقه جنوبی در شهر وجود ندارد که بودجه عمرانی آن کمتر از 80‌میلیارد تومان باشد.

قالیباف گفت: امروز با قدرت می‌گویم که به تمامی موضوعات شهر مسلط هستیم و بدون برنامه و با سعی و خطا هیچ کاری را انجام نمی‌دهیم. به همین مناسبت است که امروز بر خلاف گذشته از پروژه‌هایی که گاه حتی 16 سال بلاتکلیف بر‌ زمین مانده بودند دیگر در هیچ جای شهر نشانی نمی‌بینید.

وی ادامه داد: در کنار عملیات عمرانی مترو یا پروژه‌های مهمی مانند برج میلاد، تونل توحید و تونل صدر - نیایش، امروز صدها پروژه کوچک به‌منظور آسایش و رفاه شهروندان در حال اجراست.

ازجمله این طرح‌ها تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به مساحت200 کیلومتر زیر زمین و به دور از چشم شهروندان است که باعث شده تا 900 نقطه آبگرفتگی تهران از 3 سال پیش تاکنون به 50 نقطه کاهش یابد.

شهردار تهران همچنین به عملیات ساخت بزرگراه آزادگان، افتتاح سرای محله در محلات تهران به‌منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی، افتتاح چند میدان میوه و تره‌بار تا پایان سال آینده، ورود شهرداری به حوزه‌های تربیتی و فرهنگی نظیر ساخت و توسعه مدارس و مساجد و برنامه‌های مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و افزود: باید بپذیریم که تمام مشکلات مردم تنها به دست شهرداری حل نمی‌شود، بسیاری از این مشکلات به ادارات دیگری مربوط می‌شود که به شهرداری ارتباطی ندارد. با وجود این،تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی از مدیران در زمان تصدی خود شعار حمایت از شورایاری‌ها را دادند، اما عملا به تضعیف آن پرداختند بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین باورهای امام، سپردن کار مردم به‌خود مردم بود که هم‌اکنون به‌رغم همه کارشکنی‌ها به وضوح در شهر قابل لمس است.وی با اشاره به تشکیل 380 شورایاری در تهران اظهار داشت: خیر و برکت حضور شورایاری‌ها در تهران باعث شد تا از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مشکلات شهر به سهولت حل شود.

قالیباف با اشاره به اینکه سعی شهرداری تهران بر رساندن بیشترین منفعت به مردم است، یادآور شد: تهران 35 سال بود که بدون طرح جامع و تفصیلی رشد می‌کرد و این در حالی بود که تهیه طرح‌های تفصیلی در شهرهای دیگر که برخی از آنها به اندازه یک منطقه شهر تهران هم وسعت و جمعیت ندارند، بیش از 10 سال طول می‌کشید، اما طرح جامع تهران 4 ساله و با کار شبانه‌روزی آماده شد و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

کد خبر 74530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز