یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: زنگ انقلاب با حضور شهردار تهران در مدرسه رفاه نواخته شد.

دکتر محمدباقرقالیباف همزمان با دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به ایران طی مراسمی زنگ انقلاب را به صدا درآورد.

در این مراسم، علاوه بر محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جمعی دیگراز مقامات کشوری، لشکری و مبارزان دوران انقلاب شرکت داشتند. مدرسه رفاه ابتدای انقلاب محل دیدار بنیانگذار جمهوری اسلامی با مردم ایران بود.

به گزارش همشهری، شهردار تهران بعد از نواختن زنگ انقلاب در مدرسه رفاه، طی سخنانی ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که این منت را بر سر یکایک ما نهاد و عمر ما را در این مقطع از تاریخ قرار داد که در سایه نظام اسلامی زندگی کنیم.

وی ادامه داد:‌ این برکت و افتخار به خاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگمردی است که جز به خدا نیندیشید، جز برای او کلامی نگفت و جز در راه او گامی برنداشت.

دکترقالیباف با بیان اینکه به برکت امام خمینی(ره) و شهدا عزت و شرف به میهن اسلامی بازگشت، بیان داشت: مدرسه رفاه مکانی تاثیر‌گذار در تداوم انقلاب اسلامی است که بنیانگذاران بزرگ آن چون شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی حدود6 دهه قبل آن را پایه‌گذاری کردند و خود نیز از پیشگامان انقلاب اسلامی شدند.

وی با آرزوی موفقیت برای مسئولان مدرسه رفاه که تربیت نسل جوان را مبتنی بر نگاه انقلاب و امام خمینی(ره) به‌عهده دارند، افزود: امیدوارم بتوانیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه داده و این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب و تدوام آن خاطرنشان ساخت: قبل از انقلاب زنان کمترین نقش را در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و غیره ایفا می‌کردند اما با پیروزی انقلاب و استقلال کشور، زنان در تولید علم و معرفت نقش اساسی ایفا کردند. بنا‌بر این اگر امروز بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش پیدا کرده‌اند به برکت امام (ره) و شهدای گرانقدر کشور است.

کد خبر 74423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز