یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست مشترک شهردار تهران و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به منظور اجرای طرح ساماندهی بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در این نشست که در دفتر آیت‌الله ری‌شهری برگزار شد، علاوه بر دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار منطقه 20، علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران و نوسازی ری و تعدادی از مدیران شهری حضور داشتند.

آیت‌الله ری‌شهری در این نشست ضمن تاکید بر سرعت در روند اجرای طرح ساماندهی بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، گفت: اگر این طرح اجرا شود، خدمات زیادی به مردم منطقه و زائران ایرانی و خارجی ارائه می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی درباره این طرح صورت گرفته، اما روند کار باید سرعت بیشتری بگیرد تا زودتر شاهد اتمام این طرح باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه افزود: همان طور که شهرداری سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در حوزه‌های متنوع انجام داده و هم اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم، اجرای این طرح نیز اقدام موثری خواهد بود که علاوه بر استفاده شهروندان، ثمرات معنوی نیز به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در آینده نزدیک تغییرات جدی را در سطح منطقه و محیط پیرامون آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم (ع) احساس کنیم.

شهردار تهران نیز در این نشست بر سرعت در اجرای طرح ساماندهی بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تاکید و به پیگیری‌ها و حمایت‌های شهرداری نیز اشاره کرد.

در ادامه این نشست مهندس شریفی، رییس هیات مدیره شرکت عمران و نوسازی ری نیز به ارایه آمار زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و گفت: طبق آمارهای موجود سال گذشته 12 میلیون و 500 هزار نفر زائر به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) آمده‌اند. این در حالیست که بیش از هزار برنامه مختلف نیز در آستانه برگزار شده که علاوه بر آمار ذکر شده حدود شش میلیون نفر نیز از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند که ما با اجرای طرح ساماندهی می‌توانیم، فضای بهتری را برای زائران ایجاد کنیم.

مهندس بابادی، مدیرعامل شرکت عمران و نوسازی ری نیز در ادامه این جلسه به ارایه گزارشی از روند اجرای طرح پرداخت.

وی گفت: هم اکنون تعیین تکلیف ورودی شمالی و غربی استان در اولویت است که بتوانیم این دو گذر را تا شهریور ماه افتتاح کنیم.

شهردار منطقه 20 هم آزادسازی اطراف حرم تا شعاع 200 متری را از اولویت‌های این طرح دانست و گفت: تکلیف شعاع 200 متری اطراف آستان که حدود 106 پلاک در آن وجود دارد، مشخص است که باید کار تملک و آزادسازی آن انجام شود که در این زمینه نیازمند اعتبار نقدی هستیم.

در بخش دیگری از این نشست هم مشاور طرح ساماندهی بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به اقدامات انجام شده درباره این طرح اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مطالعات بر روی این طرح که محدوده آن 237 هکتار است در 9 مرحله انجام شده و مشاور به ارائه هفت نظریه و چشم انداز در این خصوص پرداخته است.

در پایان این نشست شهردار تهران، به عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) معرفی شد.[قالیباف خادم افتخاری حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شد]

کد خبر 73261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز