مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه 12 تهران گفت:

در 3 سال گذشته در شهرداری با برنامه‌های یکساله پیش رفتیم، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح 5ساله شهرداری تهران از سال آینده آغاز خواهد شد و برنامه سال 88 شهرداری تهران یک پنجم این برنامه 5ساله را تشکیل می‌دهد.

محمد باقر قالیباف که چهارشنبه‌شب در جمع نمازگزاران مسجد علی بن موسی الرضا(ع) در منطقه 12 سخن می‌گفت با اعلام این خبر، اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر نیاز به یک سند بالادستی داشت و باید مشخص می‌شد که تهران تا 25 سال آینده می‌خواهد در چه افقی پیش رود، طرح جامع و تفصیلی در شهر قطعی شد.

از سوی دیگر، سند پایین دستی نیز که نیازهای محلات و شورایاران را شامل می‌شود در برنامه‌ریزی‌های ما مد نظر است.

او ابراز کرد: براساس گزارشی که به‌صورت مستند به شورای شهر تهران ارائه کردیم، تا روز اول اسفندماه سال‌جاری 94 درصد برنامه‌های شهرداری تهران در سال 87 اجرایی شده است.  قالیباف افزود: رسیدن به رقم 94 درصد در روز نخست اسفند‌ماه کار سختی است؛ به‌طوری که اگر قادر باشیم 60 تا 65 درصد در یک برنامه حرکت کنیم می‌گویند خوب حرکت کرده‌ایم.

این در حالی است که اگر نگاهی به برنامه دوم، سوم و چهارم دولت داشته باشید می‌بینید دولت نتوانسته طبق برنامه‌ها به شاخص‌های خود برسد.

شهردار تهران با بیان اینکه امکان ندارد اختیاری را من داشته باشم و آن را به شهرداران مناطق نداده باشم، تصریح کرد: شهرداران مناطق 22 گانه تهران حق ندارند در روزهای دوشنبه از آغاز ساعت کاری تا ظهر جز ملاقات‌های مردمی کار دیگری داشته باشند.

شهرداران مناطق باید بدون وقت قبلی پاسخگوی مراجعان باشند؛ ضمن اینکه هفته‌ای یک بار هم باید در مساجد سطح منطقه حضور یابند و مشکلات شهروندان را حل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مناطق 11 و 12 اشاره کرد و با بیان اینکه هدف ما بازگرداندن زندگی به این مناطق است، افزود: در سال آینده موضوعات و کارها در مجموعه شهرداری تهران سرعت بیشتری می‌گیرد.

قالیباف احداث و توسعه خطوط مترو در شهر تهران را یکی از اقدامات مهم شهرداری تهران دانست و گفت: تا فروردین ماه خط متروی میدان شهدا، دروازه شمیران تا میدان انقلاب را افتتاح می‌کنیم.

وی با اشاره به محصور شدن تعدادی از میدان‌های شهر برای انجام عملیات عمرانی مترو اعلام کرد: این میادین پس از انجام کار عمرانی مترو به‌صورت زیبا ترمیم و بازسازی می‌شوند.

کد خبر 76619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز