گروه شهری: شهردار تهران در مصاحبه با برنامه تهران 20 صریحا اعلام کرد که همه گزارش‌ها از عملکرد غیرقابل‌قبول تبصره 13 حکایت دارد.

این گزارش‌ها به گفته قالیباف از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی است که نشان می‌دهد عملکرد تبصره 13 در ارتباط با حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، عملکرد قابل‌قبولی نیست.

این درحالی است که به اعتقاد شهردار تهران، تنها راه نجات شهر از ترافیک و آلودگی هوا توجه به حمل‌ونقل عمومی پاک در سطح تهران است وبرخلاف اعتقاد برخی که می‌گویند برای ترافیک شهر تهران کاری نمی‌توان انجام داد، من معتقدم به هیچ وجه این طور نیست و می‌توان در طول یک دوره 4ساله کاری کرد که ترافیک تهران قابل تحمل شود واین طرح هم تنظیم شده ومکتوب وجود دارد.

وی درعین حال براین نکته تاکید کردکه حل مشکل ترافیک تهران تنها برعهده شهرداری نیست بلکه نیاز به کمک دستگاه‌های متعدد و حمایت ملی دارد و من امیدوارم روزی عزیزان به این نتیجه برسند که تصمیمی برای این معضل شهر تهران بگیرند.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه تهران20 بر ضرورت توجه به برنامه‌ریزی و استفاده از توانایی نخبگان تاکید کرد و گفت: امروز که 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته در شرایطی قرار داریم که نیروهای انقلابی ما تجربه مناسب دارند، در حوزه علم به پیشرفت‌های مناسبی رسیدیم و تجربه‌های موفق و ناموفق دنیا را هم داریم، سزاوار نیست که در اداره شهر و مجموعه‌های مدیریتی مختلف بخواهیم با سعی و خطا پیش برویم؛

از این‌رو مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری را فعال کرده و در بودجه سال 88 نیز قریب به 85 میلیارد تومان در حوزه تحقیقات و مطالعات در نظر گرفته‌ایم. از سوی دیگر در 23 کمیته علمی در بخش‌های مختلف 700 نفر از نخبگان شهر درگیر مسائل مختلف شهر هستند.

شهردار پایتخت در عین حال گفت: البته معتقدیم در کنار مسائل و مباحث علمی همه‌چیز نباید در حد کاغذ و پروژه و غیره باشد و در قفسه‌های بخش‌های مختلف بماند. این کارها نیاز به یک رویکرد جهادی هم دارد.

وی با اشاره به قولی که به مردم شهر تهران مبنی بر کاهش فاصله جنوب و شمال شهر داده بود، گفت: از روز نخست تلاش کردیم تا نگذاریم فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر شود اما امروز مدعی هستیم براساس شاخص‌های موجود، این فاصله در حال کاهش است.

کد خبر 76445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز