چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم در شهر توسعه پایدار را پیگیری کنیم باید شهری مولد در زمینه‌های قدرت، ثروت، معرفت و منزلت داشته باشیم

و اگر شهر یا کشوری قدرت مولد بودن را نداشته باشد، یقین کنید که نمی‌تواند استقلال خود را حفظ کند و توسعه‌اش را پیش ببرد.

دکتر محمد باقر قالیباف دیروز در مراسم افتتاح چهل و نهمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد افزود: ما در مجموعه شهرداری تهران تلاش بسیاری کرده‌ایم تا در این راستا گام برداریم. البته هنوز در گام‌های نخست هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت عنوان کرد: سلامت به معنای عام خود مهم‌ترین موضوع زندگی انسان‌هاست و نیازمند این است که در مقوله‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: همانطور که ما در عرصه فرهنگی تلاش می‌کنیم تا در سطح شهر در مقیاس یک یکم برنامه اجرا کنیم، تلاش می‌کنیم تا در عرصه سلامت هم در مقیاس یک یکم فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در کشور ما نتوانستند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، گفت: متأسفانه در کشور ما شهرداری‌ها بیشتر جنبه یک سازمان خدماتی دارند، این در حالی است که شهرداری باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود.

شهردار تهران تصریح کرد: شهرداری باید خود را مکلف بداند به روح، جسم، رفتار و نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان در زمینه‌های مختلف توجه کند.

قالیباف ادامه داد: از روزی که توفیق خدمت در مجموعه شهرداری تهران را پیدا کردم پارادایم توسعه پایدار شهری را پیاده‌سازی‌ کرده و براساس آن گام برداشته‌ایم.

به گفته وی مهم‌ترین عنصر تاثیرگذار، داشتن یک شهروند سالم است و طبیعی است که بدون داشتن محله سالم نمی‌توانیم شهروندی سالم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز در مجموعه شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی بستر بیشتری برای ما فراهم است. اگر به مجموعه حرکات شهرداری با دقت بیشتر توجه کنید متوجه می‌شوید که مجموعه اقدامات ما براساس یک چارچوب کاملا برنامه‌ریزی شده و مشخص انجام می‌شود.

قالیباف به بخشی از مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: شهر ما بسیار استرس‌زاست، از سوی دیگر آلودگی هوا، آلودگی صوتی و عصبانیت‌ها از دیگر مشکلات است. فردی که مدتی از جامعه دور بوده بعد از ورود به جامعه عصبانیت را در چهره قریب به اتفاق مردم شهر می‌بیند.

وی ادامه داد: نبود دسترسی متوازن به همه خواسته‌ها در سطح شهر، فشارهای اقتصادی و چالش‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که دغدغه جدی در شهر به‌وجود آورده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات اساسی در حوزه سلامت جسمی اشاره کرد و افزود: همواره توجه به ورزش عمومی و قهرمانی در دستور کار مجموعه شهرداری تهران بوده به‌طوری که حجم سرانه‌ها در این بخش افزایش یافته است.

وی در ادامه از زحمات تمامی پزشکان و دندانپزشکان به خاطر خدمت در عرصه بهداشت و درمان قدردانی کرد و گفت: از شما می‌خواهم که در حوزه مدیریت سلامت هم در سطح شهر به ما کمک کنید.

قالیباف اضافه کرد: امروز در مرکز مطالعات شهرداری بیش از 25 گروه علمی متشکل از نخبگان در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که یکی از این گروه‌ها درخصوص بحث سلامت و بهداشت فعالیت می‌کند.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم روزی شاهد شهری توسعه یافته و سالم با شهروندانی سالم و محلاتی سالم باشیم.

کد خبر 80716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز