همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه همواره در روزهای نخست مهرماه و آغاز سال تحصیلی ترافیک در معابر شهر بیشتر می‌شود

از همه مدیران پروژه تونل توحید خواسته‌ام تا تلاش کنند این پروژه را مقداری زودتر افتتاح کنیم، اما وعده ما به شهوندان همان 181 روز است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران صبح شنبه 19 اردیبهشت در حاشیه برگزاری اولین همایش مسوءلان ورزش شورایاری‌های محلات در جمع خبرنگاران گفت: به شهروندان تهرانی قول می‌دهم که پروژه تونل توحید را با همه مشکلاتی که دارد، بر اساس تابلوی روزشماری که نصب شده، بدون تاخیر افتتاح کنیم.

وی افزود: من روزهای چهارشنبه هر هفته در ساعت 5 صبح از این پروژه بازدید می‌کنم و کار آن در شیفت شب و صبح را از نزدیک می‌بینم و همه مشکلات جاری این پروژه را پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز تابلوی روزشمار تونل توحید 181 روز را نشان می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه همواره در روزهای نخست مهرماه و آغاز سال تحصیلی ترافیک در معابر شهر بیشتر می‌شود، از همه مدیران پروژه خواسته‌ام تا تلاش کنند این پروژه را مقداری زودتر افتتاح کنیم.

قالیباف همچنین از آغاز کار اجرایی پروژه‌های دیگری از جمله تونل صدر - نیایش خبر داد و گفت: تونل دیگری هم در سه راه امین حضور و امیر کبیر در دستور کار داریم که از زمان آغاز کار ظرف مدت 21 ماه به اتمام می‌رسد  و کار طراحی آن انجام شده است.

وی افزود: کار در اتوبان امام علی (ع) نیز با سرعت انجام می‌شود، همچنین احداث تعدادی تونل دیگر نیز در برنامه داریم که جزئیات آن را متعاقبا اعلام می‌کنم.

اقدامات شهرداری در زمینه انتخابات ریاست جمهوری

قالیباف در ادامه درباره اقدامات شهرداری در زمینه انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک سالن در شمال شهر و یک سالن از فرهنگسرای بهمن را در جنوب شهر پیش بینی کردیم تا نامزدهای انتخابات بتوانند تجمعات خود را در این سالن‌ها برگزار کنند.

وی اضافه کرد: نامزدها برای استفاده از این امکان می توانند سالن‌ها را از شهرداری اجاره کنند.

شهردار شهر تهران ادامه داد: همچنین از زمان آغاز تبلیغات رسمی نیز شهرداری محل‌هایی را در سطح شهر برای انجام کارهای تبلیغاتی در اختیار نامزدها می‌گذارد تا بتوانند برای تبلیغات از اماکنی که سازمان زیباسازی آماده می‌کند، استفاده کنند.

وی از تمامی نامزدها و ستادهای آنان خواست تا به گونه‌ای کار نکنند که در حوزه تبلیغات شهر را به سمت بی انضباطی و آلودگی بصری ببرند.

2 ماه تا افتتاح 2 استادیوم در مناطق 18 و 19

شهردار تهران در ادامه موضوع ورزش را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و گفت : در 3، 4 سال گذشته همه شهروندان حتما در ابعاد مختلف دیده‌اند که ما در حوزه ورزش همگانی و دسترسی برای آقایان و بانوان و در سطوح سنی مختلف اقدامات خوبی را انجام دادیم که طبیعتا این رشد امسال هم با همان شتاب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تا دو ماه آینده دو استادیوم ورزشی که بیشتر از 10 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت، در جنوبی ترین نقطه شهر در مناطق 18 و 19 افتتاح می‌شود، چراکه معتقدیم شهر به مجموعه‌های ورزشی چند هزار نفری برای برگزاری مسابقات محلی نیاز دارد و فقط استادیوم آزادی کفایت نمی‌کند.

قالیباف با تاکید بر این که همه تلاشمان این است که بتوانیم با رویکرد محله محوری، کار را به مردم واگذار کنیم، گفت: بر این باور هستیم که مردم بهتر و ودرست تر از ما می‌توانند مدیریت کنند و از نظر تخصصی نیز در موضوعاتی مانند ورزش بهتر از ما عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تهران 4 هزار تیم فوتبال محلات دارد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

شهردار تهران در پاسخ به سوءال دیگری مبنی بر تولی گری شهرداری در حوزه ورزش همگانی، اظهار داشت: در برنامه سوم و چهارم چنین موضوعی وجود دارد و اخیرا نیز در مصاحبه‌ها شنیدم که سازمان تربیت بدنی اعلام کرده که آماده واگذاری ورزش‌های همگانی به شهرداری ها هستیم که شهرداری به طور کامل این آمادگی را دارد و فکر می کنم که این تجربه خوبی برای شهرداری هم باشد.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد زمان فروش متری مسکن گفت: مشارکت مردم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت با صاحبان خود زمین در حوزه بافت‌های فرسوده از راه هایی است که توسط شهرداری انجام می‌شود، ضمن آن که فروش متری زمین و اوراق مشارکت هم یکی دیگر از روش‌های شهرداری است، اما مهم آن است که در طول سال بتوانیم مجموعا دو میلیون متر مربع در حوزه بافت‌های فرسوده را با استفاده از هر کدام از این روش‌ها احیا کنیم.

قالیباف تصریح کرد: فکر می‌کنم با برنامه ریزی انجام شده، فروش اوراق مشارکت را کمتر از یک ماه آینده اعلام کنیم و بلافاصله بعد از آن هم مرحله سوم فروش متری آغاز شود.

کد خبر 80934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز