فاطمه ناظر دبیر کارگروه دختران دفتر معاونت زنان از مزیت های پلتفرم ویژه دختران می گوید

ویترین دخترانه

همشهری؛ دوچرخه- مژگان مهرابی: از چند روز پیش خبر خوشی فضای مجازی را پر کرده و آن راه اندازی «ویترین دختران» در پلتفرم های داخلی«سروش پلاس» و «بله» است. یک اتفاق خوب برای دختران ایرانی تا از مطالب و محتوای ارزشمند بهره مند شوند. و بتوانند در فضایی سالم و بی حاشیه دنبال مطالبی باشند که باب سلیقه شان است. گشت و گذار در «ویترین دختران» امتیازهای زیادی نسبت به دیگر پلتفرم ها دارد. اگر می خواهید بدانید این گزارش را بخوانید. فاطمه ناظر دبیر کارگروه دختران دفتر معاونت زنان در این باره توضیح می دهد.

فضای مجازی سالم و امن برای دختران

با دیدن «ویترین دختران» در سروش پلاس یا بله شاید برای شما دختر یا پسر نوجوان سوال پیش بیاید که منظور از ویترین دختران یعنی چه؟ یا اصلا به چه کاری می آید؟ چرا فقط برای دختران؟ بد نیست از روی کنجکاوی هم که شده سری به آن بزنید و از نزدیک با بخش های آن آشنا شوید. ویترین دختران در واقع یک فضای سالم برای رد و بدل کردن مطالب در فضای مجازی است. دختران 9 تا 18 سال می توانند با گشت زنی در آن از محتوای خوبش استفاده کنند. محتوای آن با توجه به نیاز و سلیقه شما دختر نوجوان تهیه شده است. معرفی کتاب، فیلم، انیمیشن، پادکست و کانال های سرگرمی و شاد بخش های تشکیل دهنده آن هستند. حضور در ویترین دختران مزیت دیگری هم دارد. این امکان برای نوجوانان فراهم شده تا اطلاعات و دانسته های خود را با هم درمیان بگذارند و رابطه دوستی بین آن ها برقرار شود.

گشت زنی در ویترین دخترانه

چرا «ویترین دختران» ساخته شد؟

 باید بگویم با بررسی هایی که در حوزه دختران انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که دختران کشور ما با هویت دخترانه اسلامی ایرانی خود غریبه اند. همین مشکلات زیادی را در جامعه به وجود می آورد. خودتان کم و بیش بعضی از دردسرها را به چشم دیده اید. برای همین تصمیم گرفتیم دختران نوجوان را با ماهیت اسلامی ایرانی خود آشنا کنیم. این کار نیاز به گفتمان سازی داشت. بستری را برای این کار در نظر گرفتیم. کسانی که دغدغه کار برای نوجوان را داشتند برای تولید محتوا پای کار آمدند. خیلی شان مثل خود شما نوجوان بودند. هر کس نظر خود را گفت و بعد از بررسی های زیاد پلتفرم «ویترین دختران» ساخته شد. این ویترین 2 ویژگی دارد. اول اینکه نوجوانان هر مطلبی که نیاز داشته باشند و مناسب سن شان باشد را می توانند استفاده کنند. دومین مزیت آن رقابتی است که بین تولیدکنندگان محتوا ایجاد می شود. فضای صمیمی ویترین دختران حلقه اتصالی بین نوجوان و تولید کننده محتوا به وجود می آورد.

پی دی اف این صفخه:

صفحه هفتم دوچرخه 1083

کد خبر 764520
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha