از همین حالا دست به کار شوید و بچه‌ها را به خوردن سبزیجات مختلف مثل هویج و شلغم عادت دهید.

هویج

همشهری آنلاین: شلغم سرشار از آنتی‌بیوتیک است و بدن کودک شما را در مقابل ویروس سرماخوردگی و همچنین درمان عوارض ناشی از آن محافظت می‌کند.  

۱. سیب‌زمینی، هویج، پیاز و شلغم را پوست کنده و نگینی خرد کنید. آلوها را هم در کاسه‌ای حاوی آب بخیسانید. گوشت را هم به تکه‌های کوچک خرد کنید.  

بدن خودتان و کودکان‌تان را با این خوراکی در برابر سرماخوردگی بیمه کنید

۲. سبزیجات خرد شده را همراه با گوشت و مقداری آب در قابلمه یا دیگ زودپز بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بپزد. پخت گوشت در دیگ زودپز حدود نیم ساعت ولی در قابلمه معمولی یک و نیم ساعت طول می‌کشد. در مراحل پایانی پخت، آلوها را هم اضافه کنید و بگذارید بپزد.  

بدن خودتان و کودکان‌تان را با این خوراکی در برابر سرماخوردگی بیمه کنید

۳. قابلمه یا دیگ زودپز را از روی اجاق بردارید و کناری بگذارید تا سرد شود؛ سپس هسته آلوها را خارج کرده و باقیمانده مواد را  داخل دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید تا مایه‌ای نرم و یکنواخت به دست آید. حالا دیگر احتمالا این دما برای کودکتان هم مناسب است.

مواد لازم 

۲۰۰ گرم سیب‌زمینی
۲۵۰ گرم هویج
۵۰ گرم آلو
یک عدد شلغم کوچک
۱۵۰ گرم گوشت خورشی
 ۴ /۱ یک پیمانه آب
یک ق چ پودر قند
 ۴ /۱ پیاز

بدن خودتان و کودکان‌تان را با این خوراکی در برابر سرماخوردگی بیمه کنید

یه‌جور دیگه

این غذا را در فر هم می‌توانید درست کنید فقط کافی است دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و مواد را بعد از ریختن در قابلمه‌ای با دسته فلزی  به‌مدت یک‌ساعت‌و نیم حرارت دهید تا مواد داخل آن بپزد.

کد خبر 763984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha