شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از دانشگاه‌های شهر تهران است.

بهزیستی

این دانشگاه در خاورمیانه منحصر به‌فرد بوده و تنها دانشگاهی است که به صورت اختصاصی روی موضوعات علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می‌کند.

این دانشگاه براساس مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت مبنی بر تاسیس موسسـه آموزش عالی در حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی اساسنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 1371 با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رسماً تاسیس شد.

بخش عظیمی از منابع حوزه علم و آموزش باید در چارچوب نظام دانشگاهی هزینه شود، به این اعتبار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی، استمرار عدالت اجتماعی، تلاش برای استقرار نظام مدیریت و کیفیت جامع و رعایت اخلاق در کلیه شئونات جامعه ضمن تلاش برای تامین رضایت مشـتریان داخلی، خارجی، دستیابی به سلامت بیشتر و رفاه اجتماعی مناسب‌تر جامعه را از رسالت های خود قلمداد می‌کند.

تعامل ســه حوزه فعالیت سلامت روان، سلامت اجتماعی و توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی الگوی خاص و نظامداری را تشکیل داده که در کنار توجه به سلامت کل جامعه، گروه‌های هدف خاص را نیز شامل شده است. این خصیصه‌ها این دانشگاه را در جایگاه ویژه و منحصر بفردی قرارداده است.

کد خبر 76153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز