گوشت انسان چه طعمی دارد؟ یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی اعتراف می‌کند که بخشی از گوشت زانوی خود را با اسپاگتی خورده است!

آدمخواری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان طعم منحصر به فرد گوشت ما را بررسی می‌کنند. مرغ، گوسفند، گاو و ... تامین‌کنندگان خوراک‌های گوشتی در جهانند، اما یک غذایی ممنوعه وجود دارد که فقط تعداد انگشت‌شماری از نوع بشر جرئت خوردن آن را داشته‌اند: گوشت انسان. 

اینکه آدمخواری یک تابو و رفتاری بسیار اشتباه است، چیزی است که در جهان پذیرفته شده، اما برخی افراد اجازه داده‌اند که کنجکاوی‌شان روی آن‌ها تاثیر بگذارد. اینفلوئنسر اسپانیایی، پائولا گونو، ۲۰ ساله، اخیرا اعتراف کرد که بخشی از زانوی خود را در اسپاگتی بولونزی پخته و خورده است.

یکی از مشهورترین نمونه‌های آدمخواری مردی آلمانی است که قربانی داوطلبی را در سال ۲۰۰۱ به قتل رساند و خورد. اما گوشت انسان در واقع چه طعمی دارد؟ نگاهی به تجربیات کسانی می‌اندازیم که آن را امتحان کرده‌اند. 

در دهه ۱۹۲۰، ویلیام بولر سیبروک، ماجراجوی آمریکایی، شروع به ارائه گزارشی دقیق از جوامعی کرد که گوشت انسان می‌خورند. او حتی زمانی که با مردم گورو در غرب آفریقا ملاقات کرد، تا آنجا پیش رفت که طعم آن را چشید و تجربیات خود را در کتاب «راه‌های جنگل» نوشت که در سال ۱۹۳۱ منتشر شد.

او گفت که گوشت خام انسان شبیه گوشت گاو است، اما کمتر قرمز و دارای چربی زرد کم‌رنگی است و پس از پخته شدن، خاکستری می‌شود و بوی گوشت گاو می‌دهد. در مورد طعم و مزه، او نوشت: «تقریبا شبیه گوشت گوساله خوب و بالغ بود که فکر می‌کنم هیچ فردی با قدرت چشایی معمولی نمی‌تواند تفاوت آن با گوشت گاو را تشخیص دهد.»

گزارش سیبروک توسط بسیاری غیرقابل اعتماد تلقی می‌شود، زیرا او بعدا اعتراف کرد که قبایل گوئرو اجازه ندادند او در مراسم سنتیشان شرکت کند. او مدعی شد که این ناکامی را با به دست آوردن تکه‌ای گوشت از بدن یک بیمار مرده در بیمارستانی در فرانسه و پختن آن، جبران کرده است.

اما کارشناسان توصیف او را مفیدترین می‌دانند، زیرا بیشتر تفسیرها در مورد آدم‌خواری از جنون جنایت می‌آید و اغلب متناقض هستند. آدم‌خوار آلمانی آرمین میوس اصرار داشت که گوشت انسان طعم گوشت خوک می‌دهد «اما کمی تلخ‌تر و قوی‌تر»، در حالی که آدم‌خوار ژاپنی ایسی ساگاوا آن را «لطیف و نرم» مانند ماهی تن توصیف کرد.

بازماندگان سانحه هواپیمای آند در سال ۱۹۷۲ مجبور شدند همسفران خود را بخورند تا زنده بمانند، اما در روایت‌های خود اصرار دارند که گوشت منجمد بدون طعم بوده است. ناندو پارادو یکی از بازماندگان به یاد می‌آورد: «وقتی اولین تکه را خوردم، طعم نداشت. خودم را مجبور کردم قورت دهم؛ بدون احساس گناه. داشتم می‌خوردم تا زنده بماند. 

سال گذشته، ولادیمیر نیکولایویچ نیکولایف  قاتل روسی درباره خوردن گوشت انسان برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ صحبت کرد. او با مردی که نزدیک در خانه‌اش ایستاده بود بحث کرد، او را زد و کشت و سپس جسدش را تکه‌تکه کرد. پس از برداشتن سر و اندام مرد بود که متوجه شد هیچ چیز مانع کنجکاوی او برای خوردن این مرد نمی‌شود.

نیکولایف به نشنال جئوگرافیک گفت: «ناگهان چیزی من را ترغیب کرد و فکر کردم او را امتحان خواهم کرد. یک تکه گوشت از ران او جدا کردم و جوشاندم.» او گفت که طعم آن را به صورت خام دوست نداشت، بنابراین در نهایت آن را سرخ کرد.

نیکولایف همچنین متهم به فروش حدود ۵ کیلوگرم گوشت انسان در بازار آزاد شد و ادعا کرد که گوشت کانگورو بوده است. او در نهایت پس از اینکه زنی متوجه طعم غیرعادی آن شد، دستگیر شد و آن را برای معاینه نزد پزشک برد و در آنجا مشخص شد که حاوی خون انسان است.

به دلیل ماهیت تابویی این عمل، تعداد کمی از مطالعات علمی مشروع طعم واقعی گوشت پخته شده انسان را بررسی کرده‌اند. گوشت انسان سرشار از پروتئین میوگلوبین بسیار با رنگدانه بسیار است، به این معنی که با تعریف کلی «گوشت قرمز» مانند گوشت گاو مطابقت دارد.

در سال ۲۰۱۴، گرگ فوت، روزنامه‌نگار علمی بی‌بی‌سی، تکه‌ای از ماهیچه‌ ساق پایش را جدا کرد تا بررسی کند که چه طعمی دارد. او آن را نخورد ولی نمونه در آزمایشگاه بررسی شد تا ایده‌ای از بافت آن قبل از اینکه پخته شود و رایحه‌اش تغییر کند، به دست بیاید. او دریافت که این ماهیچه حاوی الیاف مشابهی است که هم در سینه مرغ و هم در برخی تکه‌های گوشت گاو یافت می‌شود.

فوت در مورد بوی گوشت پخته شده می‌گوید: «بوی خوبی دارد. این واقعا گوشت است... بسیار غنی‌تر از گوشت خوک یا مرغ.» او افزود که به نظر می‌رسد «شبیه به گوشت گاو و خورش آلو» است.

در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، هیچ قانون خاصی علیه آدمخواری وجود ندارد. با این حال، اعمالی که باعث می‌شود شخص به جایی برسد که بتواند کسی را بخورد، غیرقانونی هستند که شامل قتل، دزدی بافت انسانی و جلوگیری از دفن قانونی است.

با وجود این، و گزارش های متناقض در مورد طعم آن، برخی از کارشناسان می‌گویند که آدمخواری می‌تواند راه حلی برای تغییرات آب و هوایی باشد.

در سال ۲۰۱۹، پروفسور ماگنوس سودرلاند دانشمند سوئدی، پیشنهاد کرد که اگر منابع غذایی در آینده کمیاب شوند، اجساد مرده از صنعت گوشت و لبنیات - یا حتی خوردن حشرات - پایدارتر خواهند بود. او همچنین ادعا کرد که دیالوگ در مورد تابوهای آدم‌خواری می‌تواند در طول زمان تغییر کند و مردم را می‌توان برای «تصمیم‌گیری درست» فریب داد.

آیا خوردن گوشت انسان خطرناک است؟

محققان دریافتند گوشت انسان نسبت به گوشت حیوانات بزرگ ماقبل تاریخ از جمله کرگدن‌های پشمالو، گوزن قرمز و ماموت کالری کمتری دارد. دانشمندان قبلا پیشنهاد کرده بودند که انسان‌های اولیه برای دریافت پروتئین مورد نیاز در زمانی که غذا کمیاب بود، آدمخوار شدند. اما اکنون آنها بر این باورند که اجداد اولیه ما ممکن است در واقع از گوشت انسان به عنوان بخشی از یک مراسم فرهنگی یا اجتماعی استفاده کرده باشند.

روایت تجربه‌ها نشان می‌دهد که ما طعمی بین گوشت خوک و گوساله داریم. مدیکال دیلی می‌نویسد، با این حال، خوردن گوشت انسان با طیف وسیعی از عوارض سلامتی بالقوه، از جمله ابتلا به بیماری‌های منتقله از خون مانند هپاتیت یا ابولا همراه است.

گوشت ما حاوی پریون‌ها است که نسخه‌هایی از پروتئین‌های معمولی هستند که عملکرد خود را از دست داده و عفونی می‌شوند. آن‌ها می‌توانند پروتئین‌های سالم را تغییر دهند و باعث یک واکنش زنجیره‌ای بیماری شوند. به طور خاص، اگر این پروتئین‌ها وارد مغز شوند، در نهایت باعث مرگ می‌شوند. برخلاف باکتری‌ها و قارچ‌ها، این پریون‌ها با گرما از بین نمی‌روند.

آنها می‌توانند در هر بافت عصبی از جمله اندام‌ها و ماهیچه‌های ما وجود داشته باشند. آن طور که محققان در این نشریه نوشتند، آن‌ها در مغز و بافت‌های عصبی نخاعی شایع‌تر هستند. خوردن گوشت انسان همیشه برای ما مضر نیست، به خصوص اگر فاقد پریون باشد، اما انجام این کار خطر فوق‌العاده بالایی دارد که ارزشش را ندارد. 

کد خبر 760119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    22 11
    دیر نیست.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      21 2
      هان هوس کردی زانبی بشی
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    23 9
    آخرش به اینجا میرسیم ،!
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      32 38
      از غربی ها بعید نیست ولی ما غیر ممکنه
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    2 1
    آخه این چیه راجبش نوشتین🤑
  • افسوس IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    شاید خیلیها خوردیم و خبر نداریم مخصوصا قدیما که کنترل کمتر بود مگه کم شنیدیم گوشت خر فروخته اند رستورانها، من خودم گوشت اسب خوردم ، ضمنا این هم مثله اهدا عضو باید وصیت بشه شاید کسی دلش نخواد خاک بشه و موشها و کرمها... و دلش بخواد یه هموطن بخورش ضمنا بیست ساله دیگر که اب نیست و کشاورزی کلا وجود نداره سمت ما پس گوشت هم عملا نبست بد نیست یه لایحه تسویب بشه هرکس راضیه خورده بشه ، چرا اینجوری به من نگاه میکنید به خدا من ادمخور نیستم
  • سید موسوی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    چه ضرورت داره این مطالب پوچ چاپ کنید
  • آزاده IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    این چ گزارش مزخرفیه واقعا ... آدم خواری تبلیغ می کنید
  • ککا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    گوشت خوردن ومضرات آن را علم ثابت کرده .حتی گوشت خر خوردن بعد مدتی به عر عر میفتی
  • م IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    اینجور که داریم پیش میریم با قیمت سرسام‌آور گوشت قرمز و سفید که الان هست، خودمون به آدمخواری رو بیاریم ولی کله پاچه رو بعید میدونم مشتری خوبی داشته باشه
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    دیوانه خانه
  • ساره IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    کسی که بی ایمان باشد همیشه ترس از گرسنگی را دارد اینو خطاب به اونایی میگم که میان زیر هر پستی شکم گرسنشون رو به رخ میکشن ، ن کارمندم ن نان به نرخ روز خور، ولی هیچ وقت ترس از گرسنگی نداشتم و هیچ وقت خدا نداشته کم بیارم فقط اینو بدونید از خدا که فاصله گرفتی هر لحظه منتظر یه زندگی جهنمی باش چون برات جهنمش می‌کنه حتی اون پولدارشم نمیزاره یه لحظه آرامش داشته باشی نمیزاره حقایق زندگی رو ببینی انقد تو توهماتت غرقت می‌کنه تا لحظه ی مرگ بعد از مرگ هم که با واقعیت روبه رو شدی اون وقت آنقدر پشیمانت می‌کنه که روزی هزار مرتبه آرزوی مرگ کنی شکنجه میشی ولی نمیزاره بمیری
  • حیدر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    2 0
    منظور از ضرری نداره یعنی چی یعنی آدمخوار بشیم.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    یادتون نیست به گاو ها پودر استخوان خودشون(گاو) رو دادن و دچار جنون گاوی شدن و با لرزش شدید مردند. حالا فکرش رو کنید انسان چی میشه با خودردن گوشت همنوع خودش
  • بدون غرض IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 0
    در ایران زمانهای قدیم که خشکسالی شدید میشد خانواده هایی که در روستا خوراک و غذا نداشتند وقتی کسی فوت میکرد و مرده دفن میشد خانواده هایی بودند که برای دزدیدن کفن جهت فروش برای کسب درآمد و شایدم بدست آوردن گوشت مرده شبانه کفن دزدی میکردند
  • مهسا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 1
    فقط بلدید ...نشر بدید .واقعا متاسفم براتون مقاله ی مفید بزارید لطفا و این مقاله ... رو حذف کنید
  • مصطفی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    1 0
    این چه نوع گزارشیه از شما بعیده هر کی اینو نوشته ... آدمای ساده رو سرکار گذاشته ... نوع نتیجه گیری پایانی، کاملا داره یه مسئله ای که با فطرت بشر در تناقض هست
  • سیدمیلاد IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    همین فرمون حکومت‌های دنیا پیش برن ب اونجا هم میرسیم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    فکرنمیکنین که این کار تشویق میکنه به امتحان کردن گوشت آدم
  • ali IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 0
    زود ی جیره خور این کارو غربی شرقی کرد؟ و از نژاد پرستی حرف زد. چقد ... هستند این ادمها
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    بااین همه گرانی واقتصاد خراب روز افزون ،احتمال آن زیاد است که بزودی خوردن گوشت انسانها هم دررستورانهای مخصوص رواج پیدا کند ،هم جمعیت کمتر میشود وهم اصراف نمی سود.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    بهمین وضعیت بانجا خواهیم رسید چون چیزی دیگه وجود ندارد داره تح میکشه حیوانی نیست شکاری نیست
  • زیبا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    عجب پیوند کلیه قلب دست پا مغز. چشم حالا هم خوردن خودشون عجب🙄🤕🥴🥴😬😬😬
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    یک گزارش علمی از روزنامه شهرداری عجیبه،ولی درستش همینه خارج از باور بررسی کردن.گوشت انسان و تمام حیوانات در آینده نزدیک به صورت قابل توجهی میتواند انسان در آزمایشگاه تولید کند.البته گوشت آدم حتی اگر اینجور تولید شود غیر انسانیست و کسانی را بر می انگیزد انسان خوری کنند.
  • گمنام IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    لطفا‌ اول‌ مسئولینو‌ بخورید‌ اخه‌ اونا‌ خوشمزه‌ترن‌ از‌بس‌ خاویارو‌ ماهی وگوشت‌ و مرغ خوردن‌ ما‌ مردم‌ عادی‌ طعم‌ سیب‌زمینی‌ له‌ شده‌ میدیم
  • محمد ازایلام IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    یک کیلو راسته انسانی بده البته ...