یونانیان به خاطر شرایط قرارگیری کشورشان در کنار ساحل بیشتر غذاهای دریایی مصرف می‌کنند. آنها از انواع ماهی‌های لذیذ بهره می‌برند؛ موجودات دریایی مختلفی همچون کالاماری، خرچنگ، اسکوئید، میگو و... به طورکلی مصرف غذاهای دریایی یونانی‌ها بسیار بالاست.

پساری پلكی

همشهری آنلاین، یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی یونانی‌ها psariplaki است. این غذا با ماهی‌ای به نام bream تهیه می‌شود.

Psariplaki بسیار معروف است. ابتدا دو طرف ماهی درسته (یعنی با سر و دم) را با چاقو به صورت مورب برش می‌زنیم(درصورت تمایل می‌توانید ماهی را به‌صورت لوزی برش بزنید) و آن را با لیموی تازه و نمک و فلفل به مدت ۲۰ دقیقه مزه‌دار کنید.

در این مدت کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و پیاز و کرفس خرد شده را تفت می‌دهیم که حدود سه دقیقه طول می‌کشد. بعد از آن گوجه فرنگی خرد شده و کمی اورگانو و نمک و فلفل اضافه می‌کنیم و به مدت دو دقیقه آنها را تفت می‌دهیم.

داخل یک ظرف  را چرب می‌کنیم و ماهی را در آن می‌گذاریم. بعد موادی را که با آنها ماهی را مزه‌دار کرده بودیم به ماهی اضافه می‌کنیم. سپس روی ماهی را با روغن زیتون چرب کرده و داخل فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار می‌دهیم. (ده دقیقه تفاوت به خاطر    درشتی یا کوچکی ماهی است.)

بعد از آماده شدن ماهی آن را داخل ظرف گذاشته و سس تهیه شده را دور آن ریخته و با لیموترش برش خورده و جعفری و گشنیز خرد شده آن را تزئین می‌کنیم.

همه چیزهایی که می‌خواهید درباره غذاهای یونانی بدانید | پساری پلکی؛ سنتی‌ترین غذای یونانی

مواد لازم

یک عدد ماهی bream   
کرفس به مقدار لازم
۲ ق‌م  پودر اورگانو
۲ پیمانه روغن زیتون
به مقدار لازم
نمک و فلفل  
به مقدار لازم
۲ عدد لیمو  
یک عدد پیاز

کد خبر 758913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha