جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری کوبا از ترمیم کابینه دولت این کشور خبر داد.

به نوشته ال پائیس، بر مبنای تغییرات انجام شده در دولت کوبا، معاون شورای وزیران، وزیر ارتباطات و اطلاعات، وزرای کشاورزی و حمل و نقل تغییر پیدا خواهند کرد. تا کنون مشخص شده است که بر اساس این تغییرات، رامیرو والدس و اولیسس روسالس دل تورو به ترتیب به عنوان وزرای جدید کشاورزی و حمل منصوب خواهند شد. این چهارمین باری خواهد بود که رائول کاسترو در کابینه دولت کوبا تغییرات ایجاد می‌کند.

رائول کاسترو طی سخنانی که از طریق تلویزیون دولتی کوبا پخش می‌شد، گفت: این تغییرات به منظور  اداره موثرتر تر و ایجاد هماهنگی بهتر میان سازمان‌های دولتی انجام خواهد گرفت.

رائول کاسترو که قریب به یک سال است جانشین فیدل کاسترو برادر خود که به دلیل بیماری از مقام خود کناره گیری کرد، شده است، از بدو تصدی گری مقام ریاست جمهوری کوبا از تغییرات در دولت کوبا خبر داده بود.[فیدل کاسترو از قدرت کناره گیری کرد]

وی پیشتر و در طول دوران 12 ماهه تصدی خود بر دولت کوبا، تغییرات بسیاری را در کابینه خود انجام داده بود. در ماه نوامبر سال 2008 نیز کاسترو ریکاردو کابریساس را به عنوان معاون جدید رئیس جمهوری منصوب کرده بود.

پیشتر و در ماه دسامبر سال گذشته نیز رائول کاسترو اعلام کرده بود عبور جریان‌های توفانی از کوبا و خسارات وارده ناشی از آن، امور مهمی را به تعویق انداخته است.او در آن زمان از این مساله ابراز تاسف کرده بود که دغدغه جبران بیش از 10 میلیارد دلار خسارت ناشی از توفان‌ها مانع از انجام تغییرات در دولت کوبا شده است.

کد خبر 75690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز