چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

تورهای رایگان پیاده و دوچرخه در روزهای پایانی هر هفته در منطقه۱۲ برپا می‌‎شود.

تور گردشگري

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۲ هدف از برپایی این تورها را بازدید شهروندان از بافت‌های تاریخی مرکز تهران و پاسخ به نیاز علاقه‌مندان در این خصوص عنوان کرد.

«امیر یزدی» این اقدام را در راستای تداوم برگزاری تورهای رایگان پیاده در این منطقه به‌دنبال تجربه موفق نوروز امسال معرفی می‌کند: «با توجه به تجربه موفق عید امسال در حوزه گردشگری و ارتباط مؤثر با مخاطبان این حوزه، درخواست برای ادامه تورهای نوروزی بسیار بالا بود. به‌همین دلیل مقرر شد در روزهای پایانی هر هفته، تور پیاده و دوچرخه بافت تاریخی منطقه۱۲ برای پاسخ به نیاز شهروندان در این زمینه به اجرا درآید که تور پیاده گذر گردشگری سنگلج، از جمله این برنامه‌ها بود که با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه هم با بیان اینکه در این تور ۳۵نفر از گردشگران حضور داشتند، افزود: «شرکت‌کنندگان از مکان‌های دیدنی و تاریخی محله سنگلج از جمله مسجد حاج رجبعلی، مسجد کربلایی‌ها، کلیسای گئورگ، زادگاه زنده‌یاد دکتر حسابی، سقاخانه‌های این گذر، خانه مستوفی‌الممالک و... بازدید کردند و راهنمای گردشگری توضیحات لازم درباره هر بنا را به آنها ارائه داد.»

«سید امیرحسین ساداتی» می‌گوید: «در هر محله، یک نماینده کانون گردشگری حضور دارد که بیشتر آنها زیرنظر مدیران محله فعالیت می‌کنند. همچنین انجمن‌های محلی نیز در محله‌ها به فعالیت مشغول هستند.»

وی با بیان اینکه تورها براساس دستورالعمل‌های ابلاغی و هماهنگی با اداره بافت تاریخی و گردشگری برگزار می‌شود، ادامه داد: «این تورها به درخواست بعضی ارگان‌ها، مدارس و دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرا می‌شود.»

کد خبر 756748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha