مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

سیدمحمد فخار‌ : ‌در سال‌های اخیر، مهمانان و شهروندان پایتخت عید نوروز را فرصتی برای استفاده از تورهای تهرانگردی می‌دانند که بازار آن رونق بسیاری دارد. امسال نیز شهرداری تهران با برگزاری تورهای مختلف تهرانگردی به استقبال بهار ۹۶ می‌رود.

برگزاري تور 3برج با اتوبوس‌هاي بدون سقف، تورهاي پياده‌روي و دوچرخه‌سواري، برگزاري 2تور شميران‌گردي در 2محور نياوران و تجريش، توزيع 100هزار بسته گردشگري در ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني و تورهاي ويژه براي محله‌هاي محروم ازجمله اين تورهاست كه قرار است بازار تهرانگردي را در نوروز96 داغ‌داغ كند. مجتبي عبداللهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ديروز در نشست خبري به اين منظور اعلام كرد: در پي رونق گردشگري در سال‌هاي اخير، امسال اقدامات وسيعي براي ساكنان تهران و مهماناني كه در ايام عيد به پايتخت مي‌آيند پيش‌بيني كرده‌ايم.

  • استقرار در مبادي شهر

ستاد گردشگري شهرداري تهران قرار است در 11نقطه ورودي شهر همچون جاده تهران- قم، كرج- تهران و مشهد- تهران، فرودگاه‌ها و پايانه‌ها سازه‌هايي را به‌منظور اطلاع‌رساني از حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و تورهاي گردشگري برپا كند. در همين راستا پيش‌بيني شده تا بسته‌اي شامل نقشه نقاط گردشگري، مسيرها، تورهاي گردشگري و كارت استفاده از حمل ونقل رايگان توزيع شود. با استفاده از كارت مذكور هم مي‌توان از حمل‌ونقل عمومي به‌صورت رايگان استفاده كرد و هم امكان بازديد رايگان يا نيم‌بها از 250نقطه گردشگري شهر تهران فراهم شده است.

  • چگونه در تورها شركت كنيم؟

اقدامات درحوزه گردشگري به‌طور رسمي از 27اسفند آغاز مي‌شود و تا 13فروردين ادامه دارد. شهروندان مي‌توانند از طريق سامانه 137و سايت visit.tehran.ir تقاضاي خود را براي استفاده از خدمات گردشگري اعلام كنند.

  • اسكان رايگان مهمانان تهران

در 10نقطه از شهر تهران كه شامل مكان‌هاي وابسته به شهرداري تهران اعم از سالن‌هاي سرپوشيده، سالن‌هاي الزهرا و بوستان‌هايي است كه قابليت اسكان را دارند، ‌ امكاناتي براي پذيرايي و اسكان رايگان‌مهمانان فراهم شده است. بدين‌ترتيب شهرونداني كه به 11ايستگاه اطلاع‌رساني شهرداري رجوع مي‌كنند ‌مي‌توانند تقاضاي خود را براي اسكان اعلام و به مكان‌هاي مورد نظر هدايت شوند.

  • تورهاي يك‌روزه

همچنين تورهاي يك‌روزه و نيم‌روزه در ايام نوروز برپا مي‌شود. تورهاي يك‌روزه شامل بازديد از باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، باغ فردوس، موزه نياوران، امامزاده قاسم، برج آزادي، شهرك سينمايي غزالي، موزه عبرت، موزه قصر، باغ گياه‌شناسي، درياچه شهداي خليج‌فارس، برج ميلاد، مجموعه سورتمه تهران و موزه استاد انتظامي مي‌شود.

  • تورهاي ويژه براي محله‌هاي محروم

امسال برنامه‌ريزي شده كه تورهاي نيم‌روزه و تورهاي پياده‌روي تاريخي شامل بازديد از اماكني مانند ميدان 15خرداد، ساختمان دادگستري، مسجد ارگ و سردر باغ ملي برگزار مي‌شود. به اين موارد بايد برگزاري تورهاي دوچرخه‌سواري و تورهاي ويژه 63محله محروم و خانواده مستضعف را اضافه كرد. قرار است در نوروز امسال هر روز اتوبوس‌هايي در محلات محروم مستقر شود و با شناسايي و ثبت‌نام محرومان امكان جابه‌جايي و بازديد اين افراد از اماكن گردشگري شهر تهران را فراهم آورند.

  • برگزاري جشنواره تهران زيبا

امسال جشنواره تفريحي تهران زيبا از 5تا 12فروردين در 22بوستان شاخص تهران برگزار مي‌شود. همچنين امسال شاهد برگزاري جشنواره تفريحي روز طبيعت در هزار بوستان تهران و جشنواره تفرحي و ورزشي تندرستي در اغلب بوستان‌ها خواهيم بود. برپايي جشنواره تفريحي پرواز بادبادك‌ها در درياچه خليج‌فارس، بوستان ولايت و برج ميلاد از ديگر اقدامات در نوروز خواهد بود. از سويي شهرداري تهران فعاليت خود را در راستاي توسعه درختكاري در قالب طرح يك عالمه درخت در دستور كار قرار داده است. در همين دوره در قالب طرح هبه اقدامات مربوط به جمع‌آوري اجناس و وسايل مازاد خانواده‌ها و تعمير و اهداي آن به افراد محروم مورد توجه قرار گرفته است. همچنين طرح عطر‌ياس ويژه ميلاد حضرت زهرا(س) با برنامه متنوعي در قالب جشن در مجموعه عباس‌آباد، بوستان ولايت، درياچه شهداي خليج‌فارس، برج ميلاد و باغ موزه زندان قصر برگزار مي‌شود. البته اين جشنواره‌ها از روز 29اسفند تا 5فروردين تعطيل و بعد از اين تاريخ تا 12فروردين ادامه پيدا مي‌كند.

کد خبر 364105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha