دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند مخوف موسوم به «باغ خرمالو» که متهم هستند در پوشش مسافر کشی 23 دختر و زن جوان را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده اند، دوشنبه 15 آبان در جریان اولین جلسه محاکمه غیر علنی خود، تنها اتهام سرقت را پذیرفتند.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده زمانی در دستور کار قرار گرفت که بهمن ماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر مدعی شد هنگامی که در میدان آزادی در انتظار یک خودرو مسافرکش به قصد تهرانسر بوده ، پس از سوار شدن به خودروی پیکانی توسط سرنشینان آن ربوده شده و به باغ خرمالویی در جاده کرج انتقال یافته است. زن وحشتزده در ادامه به مأموران گفت : پس از ربودن  طلاها و تلفن همراهم ، ۸ مرد مرا مورد تعرض قرار داده و ساعاتی بعد در جاده تهرانسر رها کرده و گریختند.
با اعلام این گزارش ، بررسی‌ها در این باره آغاز شد و در نهایت پلیس خودروی پیکان را در مقابل یک تعویض روغنی در تهرانسر شناسایی کرد و دو سرنشین آن به نام های  ابوالفضل و حسین را دستگیر کردند. مأموران در بازجویی‌های پلیسی دریافتند حسین، سرکرده  باند مخوف ربودن دختران و زنان جوان و سرقت  از آنها است  و پیش از این نیز سابقه ای در این زمینه داشته است.
با اعترافات این دو متهم 7  عضو دیگر باند نیز دستگیر شده و  از مخفیگاه آنها  اموال مسروقه زن شاکی کشف شد.  متهمان در جریان بازجویی‌های فنی و پلیسی به 23 مورد آدم ربایی و آزار و اذیت زنان در غرب تهران اعتراف کردند.
بعد از صدور قرار مجرمیت این متهمان از سوی بازپرس حسین اصغرزاده، پرونده برای ادامه بررسی قضایی به دادگاه کیفری استان ارجاع شد و روز گذشته نخستین جلسه محاکمه اعضای این باند مخوف در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

انکار تمام اعترافات
قاضی ساعی رئیس شعبه 77 روز گذشته با اعلام خبر آغاز محاکمه اعضای باند گفت: جلسه محاکمه اعضای این باند صبح  یکشنبه با حضور 4 قاضی مستشار ( باقری، افتخاری، تردست و سلیمانی) به صورت غیر علنی برگزار شد. در ابتدای این جلسه 4 شاکی که در دادگاه حضور یافته بودند به طرح شکایت خود پرداخته و از دادگاه درخواست اشد مجازات برای متهمان کردند. آنها که در طول برگزاری جلسه محاکمه از یاد آوری تلخ ترین لحظات زندگیشان بسیار  وحشتزده شده  بودند ، به تشریح جزئیات حادثه پرداختند.
قاضی ساعی ادامه داد: پس از آن  متهمان به دفاع از خود پرداختند که  با رد اتهامات تجاوز به عنف و آدم ربایی تنها سرقت از شاکیان را پذیرفتند. در این جلسه 8 تن از اعضای این باند حضور داشتند و ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده به روز شنبه هفته آینده موکول شد.
شاکیان بیایند
قاضی ساعی در پایان گفت: از آنجایی که تعداد شاکیان این پرونده بیش از 23 نفر است از کلیه کسانی که توسط این باند مورد تعرض قرار گرفته‌اند درخواست می شود با مراجعه به شعبه 77 دادگاه کیفری استان   به طرح شکایت خود بپردازند و مطمئن باشند که هویت آنها فاش نخواهد شد.

کد خبر 7564

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز