شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حسین علیزاده تکنوازی‌هایش با شورانگیز را منتشر می‌کند

حسین علیزاده که پیش از این تکنوازی‌های خود با ساز سلانه را به بازار موسیقی عرضه کرده بود، این بار تکنوازی‌هایش با شورانگیز را منتشر می‌کند

به گزارش همشهری‌آنلاین این آلبوم را نشر موسیقی هرمس منتشر می‌کند که پیش از این هم برخی از کارهای حسین علیزاده را به بازار موسیقی عرضه کرده بود.

علیزاده پیش از این در ‌کنسرت با ژیوان گاسپاریان که به انتشار آلبوم «به تماشای ‌آب‌های سپید» انجامید و کنسرت ویژه خانه‌ موسیقی به صورت تکنوازی این ساز را نواخته بود.

ساز شورانگیز نیز سال‌ها پیش برای اولین بار به پیشنهاد استاد علی تجویدی و توسط ابراهیم قنبری مهر، سازساز نامدار ساخته شده بود.

قنبری مهر در واقع سه تاری ابداع کرد که روی صفحه آن پوست است و یک صفحه چوبی روی پوست دارد که خرک ساز روی آن سوار است و  می‌توان آن را نوعی سه‌تار پوستی نام نهاد در حالی که تمامی سه‌تارهای موجود چوبی‌اند و این تار است که پوست بر کاسه‌ آن قرار می‌گیرد.

استاد قنبری مهر نام این ساز را شورانگیز گذاشتند و بعد از اینکه این ساز را خدمت استاد تجویدی بردند وی گفت که استادش ابوالحسن صبا همه گاه به دنبال چنین صدایی بود.

علیزاده در شب کنسرت خود با ارکستر زهی اکراین هم با ساز شورانگیز به اجرای برنامه پرداخت. [قطعه ترکمن و سه نوازی علیزاده، بابایی و شعاری]

کد خبر 75312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز