شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ازای هر 10 هزار خودرو در کشور با 21 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 18 نفر کاهش یافت.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به این که محاسبه میزان کاهش یا افزایش کشته‌های تصادفات در کشور سنتی است، افزود: در حال حاضر در جهان کشته‌های تصادفات بر اساس کیلومتر سفر، جمعیت و سرانه مالکیت خودروها محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به ماده 85 قانون برنامه چهارم توسعه گفت: بر این اساس دولت مکلف شده است نسبت به کاهش حوادث حمل و نقل، از طریق شناسایی نقاط و محورهای حادثه‌خیز جاده‌ها و راههای مواصلاتی و کاهش نقاط مذکور به میزان 50 درصد تا پایان برنامه چهارم، تأکید بر رعایت اصول ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی و ساماندهی و تکمیل شبکه فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی کشور و کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث حمل و نقل به میزان 50 درصد تا پایان این برنامه اقدام کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر این که هم‌اکنون شمار خودروها در کشور به 10 میلیون و 400 هزار و موتورسیکلت‌ها به حدود 7 میلیون دستگاه رسیده است، افزود: تعداد کشته‌های تصادفات به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت، در سال جاری حدود 11 نفر بوده است که این رقم نسبت به سال 86 حدود 22 درصد و نسبت به سال 85 نیز 44 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت کشور در جاده‌ها طی سال 85، 27 نفر و در سال 86 حدود 22 نفر بوده است، گفت: این رقم در سال جاری به حدود 18 نفر کاهش یافته است.

فرمانده پلیس‌راه کشور به شاخص شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر 100 تصادف فوتی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد امسال حدود 340 نفر در هر 100 تصادف فوتی در جاده‌ای کشور کشته شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 17 درصد و نسبت به سال 85 حدود 36 درصد کاهش یافت.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با حضور مؤثر بخش‌های مربوطه از جمله پلیس، اورژانس، راهداری، هلال احمر و ... به سمت ایمنی پایدار در جاده‌ها در حرکتیم.

کد خبر 75309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز