شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

تا‌کنون داروهای حاوی استاتین فقط برای پایین آوردن کلسترول بیمارانی که میزان کلسترول خون‌شان بیش از حد طبیعی است یا دچار بیماری‌های قلبی‌اند تجویز می‌شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، بالا بودن میزان کلسترول می‌تواند موجب بیماری‌های قلبی و سکته قلبی یا مغزی شود. ولی نتیجه تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد که حتی افراد سالم نیز با مصرف استاتین می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌ها و سکته قلبی را تا حدود 50 درصد کاهش دهند.

پروفسور راجر بویل، مدیر ملی مرکز بیماری‌های قلبی و سکته در انگلیس، می‌گوید با این نتیجه‌گیری، دولت انگلیس باید اکنون به این مسئله رسیدگی کند که آیا برای کسانی هم که هیچ نشانی از بیماری ندارند، داروهای حاوی استاتین تجویز شود یا نه. پروفسور بویل می‌گوید افزایش تعداد کسانی که از استاتین استفاده می‌کنند می‌تواند هر سال جان هزاران نفر را نجات دهد.

در حال حاضر داروهای حاوی استاتین برای کسانی تجویز می‌شود که دارای بیماری‌های قلبی هستند. تعداد این بیماران در انگلستان و ولز، به 4‌میلیون نفر می‌رسد. با تعمیم استفاده از این داروها، تعداد مصرف‌کنندگان آنها دست‌کم به 7 میلیون نفر خواهد رسید. پروفسور بویل خاطر نشان می‌سازد که اجرای این برنامه بستگی به این دارد که تا چه اندازه سازمان بهداشت رایگان انگلیس آمادگی اجرای آن را خواهد داشت.

کد خبر 75274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز