جمعه ۱۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶

آیا شما هم با سطح کلسترول خونتان مشکل دارید؟ واضح است که رژیم غذایی صحیح، ورزش و مصرف دارو به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

اما نباید در این بین از تاثیر مثبت برخی مواد غذایی بر پایین آوردن کلسترول غافل ماند. همیشه هنگام مصرف مواد غذایی علاوه بر میزان کلسترول به چربی اشباع شده موجود در آنها نیز توجه کنید.[کلسترول بد در برابر کلسترول خوب]

برخی مواد غذایی با وجود اینکه از سطح چربی بالایی برخوردارند، کلسترول ندارند چرا که‌ این مواد، منشأ حیوانی ندارند. از جمله این مواد غذایی می‌توان به آجیل، آواکادو  و کره بادام زمینی اشاره کرد.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد مواد غذایی و میوه‌هایی که فیبر زیادی دارند به کاهش کلسترول کمک می کنند. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات و حتی میوه‌های خشک شده، منبع غنی فیبر به شمار می‌آیند.

پزشکان توصیه می‌کنند که در یک رژیم غذایی با 2000 کالری باید روزانه 28 گرم فیبر مصرف شود.

برای مثال سیب و گلابی با پوست به ترتیب 3 و 4 گرم فیبر دارند. یک فنجان توت فرنگی و نصف فنجان اسفناج هم به ترتیب 4 و 2 گرم فیبر دارند که مصرف آن سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد.

به اعتقاد پزشکان فیبر موجود در میوه و سبزی در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین دارو برای کاهش کلسترول است و به همین منظور باید در روز 5 وعده میوه و سبزیجات خورد

کد خبر 56974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار