یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

این هم یکی از امتیازهای ویژه منطقه۹ تهران است که در دل خود دو فرهنگسرای فعال و پویا دارد و شهروندان از همه گروه‌های سنی و با هر نوع سلیقه و علاقه می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند و به جمع باشگاه مخاطبان دائمی آن بپیوندند.

قاسمی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: لابد کنجکاو شده‌اید که بدانید این فرهنگسراهایی که از آن حرف می‌زنیم کجای تهران قرار گرفته و چه امکاناتی دارد. در این زمینه باید گفت فرهنگسرای رویش در سال ۱۳۸۹ در منطقه ۹ تهران در نزدیکی برج آزادی و فرودگاه مهرآباد تأسیس شد. ساختمان ۴طبقه این فرهنگسرا که در محله مهرآباد جنوبی قرار دارد، مجموعه‌ای فرهنگی با ۴ کلاس آموزشی، نمازخانه و زمین چمن مصنوعی در مجاورت آن است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

فرهنگسرای رویش مجهز به مرکز مهد، پیش‌دبستانی و دوره‌های آموزشی هنری و صنایع‌دستی است. فرهنگسرای کار و تعاون و کتابخانه طباطبایی، خانه فرهنگ مهرآباد و کتابخانه قیصر امین‌پور، خانه فرهنگ شمشیری، خانه فرهنگ پرواز، خانه فرهنگ ایرانسرا و کتابخانه شهید امیر کاشانی از مراکز تابعه این فرهنگسرا هستند. این فرهنگسرا در بزرگراه فتح، خیابان شهید فراهانی واشقانی (یخچال)، کوچه شهید وادی‌زاده قرار گرفته است.

فرهنگسرای کار و تعاون نیز از بهمن ماه سال ۱۳۸۰ در منطقه۹ تهران با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مشاوره حقوقی، خانواده و مشاوره کسب و کار آغاز به کار کرد. در ساختمان ۴طبقه این مجموعه ۱۶۰۰‌مترمربعی، ۷ فضای آموزشی قرار دارد. دارالقرآن ریحانه‌النبی(س)، کتابخانه علامه طباطبایی(ره)، خانه مشاوره افق و باشگاه فرهنگی-ورزشی جوانمردان از امکانات این فرهنگسراست.

به جمع باشگاه مخاطبان فرهنگسراهای منطقه ۹ بپیوندید

در دارالقرآن این فرهنگسرا دوره‌های آموزشی علوم قرآنی برگزار می‌شود که شامل آموزش مفاهیم، ترتیل، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم برای تمام گروه‌های سنی است. باشگاه فرهنگی-ورزشی جوانمردان این مجموعه در طبقه زیرین ساختمان و دارای باشگاه ورزشی مجهز و رشته‌های آموزشی کاراته، ژیمناستیک، تکواندو و دفاع شخصی است. این فرهنگسرا در بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، شماره ۷۶ واقع شده است.

کد خبر 752446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha