جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

مادرید: سارقی که از یک فروشگاه سرقت کرده بود با جا گذاشتن کیک گاز زده‌اش روی پیشخوان، خود را به دام پلیس انداخت.

 این پسر جوان در حالی که از صندوق فروشگاه پول سرقت می‌کرد، احساس گرسنگی کرد و یک کیک برداشت و نیمی از آن را خورد.

او بدون هیچ مشکلی از فروشگاه خارج شد و گمان نمی‌کرد که ظرف کمتر از یک هفته دستگیر شود. اما آزمایش دی ان ای  روی کیکی که گاز زده بود، هویتش را برای پلیس فاش کرد و ماموران در حالی که این سارق در خانه‌اش تلویزیون تماشا می‌کرد او را دستگیر کردند.

گفته می‌شود که پلیس بسیارسریع از طریق آزمایش دی ان ای موفق به شناسایی این سارق شد.

تصادف با ناخن

سالت‌لیک‌سیتی: زنی که نام خود را به دلیل داشتن بلند‌ترین ناخن جهان در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت رسانده است، ناخن‌هایش را در یک تصادف رانندگی از دست داد. این زن از سال 1979 تاکنون ناخن‌هایش را کوتاه نکرده بود اما تصادف رانندگی موجب شد که ناخن‌های بلندش بشکند.

بنا بر گزارش منتشر شده در پایگاه الکترونیکی رکورد‌های گینس، طول ناخن‌های این زن در مجموع 8 متر و 53 سانتیمتر بوده است. گفتنی است بلند‌ترین ناخن او مربوط به انگشت شصت دست راستش بوده که به 70 سانتی‌متر می‌رسیده است.

این در حالی است که همه ناخن‌های او در تصادف شکسته و این زن دیگر رکورد‌دار بلند‌ترین ناخن جهان نیست. از سوی دیگر جراحت‌های ناشی از تصادف به حدی بوده که وی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده است.

باد هشداردهنده

مکزیکوسیتی: برای نخستین بار، طبیعت موجب شد که دست قاچاقچیان مواد مخدر برای پلیس رو شود. ماجرا از این قرار بود که خودروی گشت پلیس در حال حرکت در یکی از خیابان‌ها بود که باد، بوی مواد مخدر را به داخل خودرو آورد.

ماموران که به این بو مشکوک شده بودند خودرو را متوقف کرده و تصمیم گرفتند خانه‌های اطراف را بازرسی کنند. آنها زنگ در نخستین خانه‌ای را که به آن مشکوک بودند به صدا
درآوردند و پس از بازرسی خانه، یک مزرعه کوچک ماری‌جوانا درحیاط این خانه کشف کردند.

این در حالی بود که صاحبخانه سال‌ها بود که این مزرعه را در خانه‌اش داشت و هیچگاه پلیس متوجه این موضوع نشده بود.

این مرد در اعترافات خود به پلیس اعلام کرد که با بسیاری از خرده‌فروشان مواد مخدر در ارتباط بوده و از همین طریق امرار معاش می‌کرده است.او چند سالی را پشت میله‌های زندان سپری خواهد کرد.

رمز‌های ساده

واشنگتن: کارشناسان می‌گویند با‌وجود اینکه روز به روز آمار سوء استفاده‌های اینترنتی بالاتر می‌رود، مردم همچنان رمز‌های ساده‌ای را برای اموری که از طریق اینترنت انجام می‌دهند، انتخاب می‌کنند. به گفته آنها درصد قابل توجهی از کاربران، نام کوچک خود را به عنوان رمز عبور انتخاب می‌کنند .

این در حالی است که حدس زدن این رمز برای افرادی که قصد سوءاستفاده دارند، بسیار ساده است. همچنین عده‌ای دیگر رمز 1234 را انتخاب می‌کنند که معمولا اولین گزینه
 سوء استفاده‌کنندگان به‌شمار می‌آید.

گفتنی است ، برخی نیز نام سریال یا فیلم‌های تلویزیونی را انتخاب می‌کنند که باز هم رمز‌های ایمنی محسوب نمی‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند به جای رمز‌های متداول از رمز‌هایی استفاده شود که به عنوان مثال یک خاطره شخصی برای افراد به‌شمار می‌آید و احتمال حدس زدن آن برای افراد دیگر کمتر باشد.

کد خبر 75230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز