سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پکن: این روز‌ها شهروندان پکنی از اینکه پشت‌بام خانه‌‌هایشان را غرق در برف می‌بینند، به شدت خوشحالند.

آمار نشان می‌دهد که خشکسالی اخیر در پکن در 38 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و با وجود بارش گاه‌به‌گاه باران، این بارندگی‌ها برای برطرف کردن خشکسالی کافی نبوده است.

به همین منظور کارشناسان هواشناسی اقدام به باروری ابرها با هدف بارش برف کردند. این در حالی است که علاوه بر خشکسالی، آلودگی هوا نیز از جمله مشکلات پکن به شمار می‌آید که بارش برف و باران تا حدودی در کاهش آن تاثیر‌گذار است.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که ساکنان پکن پس از مدت‌ها بارش برف را از نزدیک لمس کردند و برف‌بازی به یک پدپده فراگیر در سطح شهر تبدیل شده است.

قرص قلب علیه خاطرات بد

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که داروی قلب مصرف می‌کنند به نسبت سایر افراد خاطرات بد کمتری در ذهن خود دارند. به گفته متخصصان نوع خاصی از قرص قلب می‌تواند خاطرات بد و ناگوار را از ذهن افراد پاک کند.

24 ساعت برفراز اورست

نپال: 3 برادر اهل نپال قصد دارند رکورد باقی ماندن بر فراز اورست را بشکنند. آنها قصد دارند بدون اینکه بخوابند 24‌ساعت روی قله اورست باقی بمانند و در طول این مدت به راز و نیاز برای برقراری صلح و آرامش در نپال مشغول باشند.

این در حالی است که بیشترین رکورد باقی ماندن برفراز اورست 20 ساعت است و با توجه به سرمای هوا و مشکلات تنفسی ناشی از باقی ماندن در این ارتفاع، تحقق هدف این برادرها دشوار به نظر می‌رسد.

بهترین شغل دنیا

سیدنی: تا کنون بیش از 18 هزار نفر از 200 کشور جهان برای به‌دست آوردن بهترین شغل دنیا مدارک خود را ارسال  کرده‌اند. آنها امیدوارند بتوانند در یکی از جزایر متعلق به استرالیا شغلی با درآمد عالی پیدا کنند. گفتنی است فردی که با درخواست شغلی پذیرفته می‌شود برای 6 ماه کار، 100 هزار دلار دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر این برنده خوش‌شانس در طول این مدت در یک خانه ویلایی 3 خوابه واقع در ساحل اقامت خواهد داشت و فقط باید به خواندن و نوشتن زبان انگلیسی مسلط باشد.

مقامات می‌گویند این شغل به بهترین شغل جهان معروف شده است زیرا در آن فقط باید  استراحت کرد. به بیان بهتر برنده این درخواست شغلی فقط باید از صبح تا شب از همه امکاناتی که در اختیارش است لذت ببرد و به تفریح و استراحت بپردازد. گفتنی است هدف مقامات استرالیا از این طرح توسعه گردشگری در مناطق جنوبی استرالیاست.

گم شدن توپ‌های بولینگ

نیویورک: صاحب یک باشگاه بولینگ می‌گوید بیش از 150‌توپ بولینگ ظرف مدت چند ساعت غیب شده و هیچ اثری از آنها برجای نمانده است. به گفته وی سارق یا سارقان فقط یک توپ را باقی گذاشته‌اند.

این مرد ادعا می‌کند که احتمالا کارکنان باشگاهی که رقیب او به‌شمار می آیند دست به این سرقت زده و توپ‌ها را در مکان نامعلومی پنهان کرده‌اند تا کاسبی‌اش کساد شود.

مزیت در راه ماندن نامه

لندن: نامه‌ای که با 10 سال تاخیر به دست گیرنده‌اش رسید، موجب آشتی فرستنده با همسر سابقش شد.

این نامه سال‌ها پیش توسط همسر سابق این زن که در آن زمان با هم نامزد بودند، نوشته شده بود اما اشتباه اداره پست در ثبت نشانی این نامه را با تاخیر به دست صاحبش رساند. همسر گیرنده نامه پس از دریافت نامه تصمیم گرفت دوباره با شوهر سابقش ازدواج کند.

کد خبر 75533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز