سخنگوی وزارت امور خارجه چین با استقبال از توافق تهران و ریاض در دیدار وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در پکن گفت: مایل به ادامه نقش فعال در میانجیگری در خاورمیانه هستیم.

ایران و عربستان

به گزارش همشهری آنلاین، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در رابطه با این دیدار گفت: هر دو طرف تمایل خود را برای ادامه روند بهبود روابط دوجانبه بر اساس نقشه راه و جدول زمانی مشخص و گفت وگو در ماه مارس سال جاری اعلام کردند. دو طرف از نقش مهم چین در پیشبرد گفت و گو بین دو طرف تشکر کردند.

وی تصریح کرد: چین از بهبود مستمر روابط بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران استقبال و قدردانی می کند و مایل است خرد و قدرت چین را به ایفای فعالانه نقش میانجیگری بین کشورهای منطقه برای تحقق دوستی، حسن همجواری ، ارتقای امنیت و ثبات و توسعه در خاورمیانه ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت: آماده هستیم که خرد و قدرت چین را برای تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه به اشتراک بگذاریم.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی صبح امروز در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیران خارجه پس از این دیدار بیانیه مشترکی را با حضور وزیر خارجه چین به امضا رساندند و ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

کد خبر 752239
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha