استرالیا در راستای سیاست‌های خصمانه مجموعه غرب علیه ایران، تحریم‌هایی را علیه تهران با اتهام «اقدام‌های بی‌ثبات کننده» در منطقه غرب آسیا اعمال کرد.

امیر آشتیانی و سردار قاآنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازاز خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، پنی وونگ وزیر خارجه استرالیا امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه ۵ شخص و ۳ نهاد ایرانی تحریم شده‌اند، نام محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم شده اعلام کرد.

وزیر خارجه استرالیا ادعا کرد: فهرست تحریم‌شدگان همچنین مقام‌های ارشد، تجار و شرکت‌های ایرانی را شامل می‌شود که به توسعه برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران کمک کردند.

وونگ همچنین مدعی شد: تکثیر و ارائه این فناوری‌ها از سوی ایران به طرف‌های نیابتی‌، سال‌ها بی‌ثباتی را در سراسر منطقه افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، امیر حاتمی وزیر دفاع سابق، مهدی گوگردچیان مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا نیز در فهرست این تحریم‌ها هستند.

استرالیا نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت طراحی و ساخت موتور هواپیما و یک شرکت فناوری ارتباطات ایرانی نیز تحریم کرده است.

استرالیا سردار قاآنی و امیر آشتیانی را تحریم کرد | اسامی ۵ شخص و ۳ نهاد تحریم شده | بهانه استرالیا برای این تحریم ها چیست؟
پنی وونگ وزیر خارجه استرالیا

وزیر خارجه استرالیا در راستای رویکرد ایجاد شده در کشورهای غربی بمنظور تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش برای قرار دادن آن در فهرست تروریستی، ادعا کرد: این نیروی نظامی تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.

به نوشته آسوشیتدپرس استرالیا، دولت آنتونی آلبانیز نخست وزیر این کشور تا کنون ۹۰ شخص و ۱۰۰ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی در واکنش به اقدامات غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 851854
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha