یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

دهلی نو: پلیس اخیرا پزشک 75 ساله‌ای را دستگیر کرده است که ثابت شده سال‌ها پیش مقدار ناچیزی رشوه دریافت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد حدود 24 سال پیش مبلغی در حدود 50 سنت را به عنوان رشوه دریافت کرده تا یک گواهی پزشکی جعلی را به تایید برساند. گفته می‌شود که
رشوه دهنده رفتگری بوده که برای مرخصی گرفتن از کارفرمای خود به این گواهی پزشکی نیاز داشته است.

البته دادگاه نخست یک سال حبس برای این پزشک خطاکار در نظر گرفته بود که با اعتراض وکیل وی به یک ماه کاهش یافت. قاضی دادگاه در این زمینه گفت: عملی که این پزشک انجام داده خلاف قوانین محسوب می‌شود و به همین دلیل باید به خاطر آن مجازات شود.

متهم در خودروی قاضی

میشیگان: قاضی دادگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعتراف کرد که پس از سال‌ها قضاوت، اخیرا درس بزرگی از یکی از متهمان آموخته و آن این است که همیشه حتی برای چند لحظه توقف هم، در خودرو‌اش را قفل کند.

به گفته وی، متهم 16 ساله‌ای که در انتظار رای دادگاه بود با سوء استفاده از فرصتی که در آن مامور پلیس از سالن دادگاه خارج شده بود از این محل فرار کرد و ماموران نتوانستند او را پیدا کنند. سرانجام در حالی که بیش از یک ساعت تعداد زیادی پلیس در جست‌وجوی او بودند، یکی از ماموران به خودروی پارک شده در گوشه خیابان مشکوک شد و پس از بازکردن در آن در کمال تعجب این نوجوان خلافکار را پیدا کرد که زیر صندلی پنهان شده بود.

اما در حالی که ماموران این متهم را از خودرو خارج می‌کردند، متوجه شدند که خودروی محل اختفای او متعلق به قاضی همان دادگاهی است که به پرونده‌اش رسیدگی می‌کند.

قاچاقچی در لباس شیرفروش

لندن: پیرمرد شیرفروشی که به همراه شیشه‌های شیر به مشتریان خود مواد مخدر تحویل می‌داد به دام پلیس افتاد. این پیرمرد 72 ساله از قاچاقچیان عمده مواد مخدر خریداری کرده و طبق سفارش مشتریانش مواد را به همراه شیر پشت در خانه آنها می‌گذاشت.

اما او به طور اشتباهی برای یکی از مشتریانش که در جریان سفارش مواد مخدر قرار نداشت، مواد مخدر پشت در گذاشت و او پس از پی بردن به این ماجرا پلیس را در جریان قرار داد.

گفتنی است که بسیاری از شهروندان انگلیسی شیر را نیز مانند روزنامه در اول صبح دریافت می‌کنند و برای بهره‌مندی از این سرویس باید مشترک شیرفروش‌ها باشند. البته در حال حاضر فقط یک و نیم میلیون انگلیسی از این خدمات استفاده می‌کنند که در مقایسه با 20 سال پیش افت بسیار چشمگیری داشته است.

پلیس می‌گوید این قاچاقچی که در لباس شیرفروش رد گم می‌کرده است به 36 ماه حبس محکوم خواهد شد.

فواید دست شکسته

ولینگتن: دست شکسته نخست‌وزیر نیوزیلند به منبع درآمد برای موسسه‌های خیریه تبدیل شده است. ماجرا از آنجایی آغاز شد که وی گچ دستش را در یک مزایده اینترنتی به فروش رساند و از این طریق توانست حدود 10 هزار دلار برای موسسه‌های خیریه پول جمع کند.

بی‌سوادی در آموزش و پرورش

لندن: بی‌سوادی یکی از مقامات آموزش و پرورش انگلیس این روز‌ها به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل شده است. خبرنگاران پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی وی دریافتند که او غلط‌های املایی زیادی در نوشته‌هایش دارد و به همین دلیل در گزارش‌های خود از او انتقاد کردند.

البته وی اشتباهات خود را پذیرفته و اعتراف کرده است که در دوره دبستان نیز همواره به همین دلیل مورد سرزنش معلمش قرار می‌گرفته است.

کد خبر 74928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز