سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

کالیفرنیا: مردی که با تظاهر به معلولیت روی صندلی چرخدار نشسته‌بود، پس از اقدام به سرقت، دستگیر شد.

این مرد 51 ساله در حالی که با صندلی چرخدار خود در پیاده‌رو حرکت می‌کرد با
سوء استفاده از شلوغی پیاده‌رو کیف پول زن مسنی را که در حال خرید بود، سرقت کرد. البته بلافاصله پس از این سرقت، پیرزن متوجه شد و شروع به داد و فریاد کرد.

به این ترتیب، عابران این سارق را که به سرعت در حال فرار بود به دام انداختند و تحویل پلیس دادند.

پلیس پس از دستگیری او متوجه شد که دچار معلولیت نیست و از این روش به عنوان شگردی برای سرقت استفاده می‌کرده است. این مرد اعتراف کرد که از طریق نشستن روی صندلی چرخدار در مکان‌های شلوغ، آسان‌‌تر سرقت می‌کرده است.

خلافکاری خانوادگی

منهتن: یک خانواده 3 نفره که در خودروی خود مشغول زد و خورد با یکدیگر بودند با مشاهده پلیس اقدام به کتک زدن ماموران کردند. اعضای این خانواده شامل پدر، مادر و یک پسر 18 ساله بر سر یک مسئله خانوادگی با یکدیگر درگیر شده بودند و پلیس برای کمک به آنها و جلوگیری از ادامه مشاجره دست به کار شد.

این در حالی است که آنها این اقدام پلیس را نشانه دخالت در امور خصوصی‌شان دانستند و شروع به درگیری با ماموران کردند. نکته جالب اینکه با وجود حضور 3 مامور پلیس باز هم آنها قادر به آرام کردن این خانواده نبودند.

در همین حال پدر خانواده از زیر صندلی خودرو یک چاقو برداشت و به طرف ماموران حمله کرد و به این ترتیب پلیس ناچار شد تیر هوایی شلیک کند. در حال حاضر پدر خانواده به جرم اقدام به قتل و همسر و پسرش به اتهام درگیری با ماموران در بازداشت به سر می‌برند.

سارق لاک‌پشت‌ها

سنگاپور: برای سومین بار در 2 سال اخیر سارقان 10 لاک‌پشت‌ نادر و گرانقیمتی‌راکه ارزش تقریبی آنها به حدود 50 هزار دلار می‌رسید، از موزه‌ای واقع در سنگاپور به سرقت بردند. البته پیگیری‌های پلیس برای یافتن ردی از سارقان ادامه دارد.

احساس مادرانه نهنگ‌ها

واشنگتن: تحقیقات نشان می‌دهد که نهنگ‌های مسن‌تر نسبت به نهنگ‌های جوان‌تر در هنگام مادر شدن بهتر از فرزندان خود مراقبت می‌کنند. نهنگ‌ها در بین سنین 15 تا 40‌سالگی قادر به باروری هستند و هرچه به 40 سالگی نزدیک‌تر می‌شوند با احساس مسئولیت بیشتری وظیفه مادری خود را انجام می‌دهند. آمار نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر فرزندان نهنگ‌های مسن بسیار پایین‌تر از نهنگ‌های جوان است.

قاچاق کبوتر

ملبورن:  یک مرد استرالیایی در حالی در فرودگاه دستگیر شد که 2 کبوتر زنده را در جوراب‌هایش جاسازی کرده بود. ماموران فرودگاه زمانی به این جوان 23 ساله مشکوک شدند که در جیبش 2 تخم کبوتر پیدا کردند.

آنها با مشاهده این صحنه اقدام به بازرسی بدنی وی کرده و کبوتر‌‌های بیچاره را در جوراب‌هایش پیدا کردند.این در حالی است که قوانین استرالیا به شدت با قاچاق حیوانات و پرندگان مقابله کرده و این مرد در صورت اثبات جرم به 10 سال حبس و پرداخت
 70 هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد.

مقامات اداره بهداشت می‌گویند ورود حیوانات خارجی به کشور ریسک به خطر افتادن سلامتی شهروندان را به همراه دارد و این اقدام فقط با مجوز‌های رسمی قابل اجراست. از سوی دیگر، وی که از دوبی به استرالیا بازگشته بود، مقداری دانه گیاهی به همراه داشت که به موارد اتهامی او افزوده شده است. 

کد خبر 74593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز