چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
۱ نفر

از محله فرحزاد با همه قدمت و هویتش به‌عنوان محدوده کم‌برخوردار پایتخت نام برده می‌شود که در آن تعدادی از کودکان‌ کار هم سکونت دارند. اما این کودکان با همه کمبودهایشان در مسابقه‌ای کشوری باعث افتخار شدند.

فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌امین دوره از مسابقات کاراته (شوتوکان) قهرمانی کشور چندی پیش به کار خود پایان داد. در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۲ هزار ورزشکار از سراسر کشور حضور داشتند و با هم مسابقه دادند. از منطقه ۲ تهران هم ۸۰ کاراته‌کا دختر و پسر در مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۵۰ ورزشکار از محله فرحزاد بودند. این مسابقه‌ها در رده سنی نونهالان، کودکان و نوجوانان برپا شد و در این میان ورزشکاران محله فرحزاد با کسب ۱۴ مدال طلا، ۲۷ نقره و ۳۸ برنز در ۲ بخش کاتا و کومیتو قهرمان شدند.

«اکرم رجای» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ می‌گوید: «ورزشکاران قهرمان محله فرحزاد زیر نظر «سمانه سهرابی» در سرای محله آموزش دیده و توانستند با همه کمبودها بیشترین مدال را از آن خود کنند. در حالی‌که چند نفر از این مدال‌آوران از کودکان کم‌برخوردار بودند، اما پیگیری‌ها و تلاش مربی نتیجه داد و آنها در کنار دیگر ورزشکاران هم‌سن‌وسالشان توانستند طعم قهرمانی را بچشند.»

در این رقابت‌ها ۳۰ دختر و ۲۰ پسر ورزشکار از محله فرحزاد و ۳۰ ورزشکار از سایر محله‌ها حضور داشتند و امتیاز بالای این کودکان باعث شد تا تهران مقام اول و قزوین مقام دوم کشور کسب کند.

کد خبر 748822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha