بوستان المهدی در ضلع جنوب‌شرقی میدان آزادی واقع شده‌ است. این پارک با مساحت تقریبی ۶۵ هزارمترمربع که در سال ۱۳۶۵ خورشیدی افتتاح شده و یکی از جایگاه‌های ورزش صبحگاهی برای اهالی جنوب تهران به ویژه اهالی منطقه۹ است.

المهدی

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : پارک المهدی و دریاچه بزرگ آن در نزدیکی میدان آزادی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تهران است. دریاچه‌ای که حتی می‌توانید در آن ماهیگیری کنید. در واقع همین دریاچه است که هیجانی ویژه‌ای به گشت‌وگذار در این پارک می‌بخشد. دریاچه‌ای که دهه هفتاد در شهر تهران ایجاد شد و شمار دریاچه‌های تهران را به عدد پنج رساند. هر سال هزاران ماهی سازگار با شرایط زیستی تهران در این دریاچه رها می‌شوند و آموزش ماهیگیری یکی از جاذبه‌های این بوستان و دریاچه آن است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

بوستان المهدی امکانات فراوانی هم دارد. شهربازی، فروشگاه شهر کتاب، مرکز خوداشتغالی، خانه اخبار، زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، وسایل پرورش اندام، نمازخانه، اسکله قایقرانی، سقاخانه، سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق‌هایی برای استراحت مسافران و رهگذران از امکانات این پارک است. پارک المهدی به دلیل نزدیکی آن به ترمینال غرب و اتوبوسرانی تهران و وجود آلاچیق‌های مناسب، محل خوبی برای استراحت مسافران نیز به شمار می‌رود. در نزدیکی بوستان المهدی در ابتدای خیابان آزادی یک جایگاه پمپ بنزین هم وجود دارد.

اما یکی از پر استقبال‌ترین بخش بوستان المهدی(عج)، «مزرعه خانوادگی» است که از سال ۱۳۹۰، با همت مرکز «مشاوره و تحقیقات گل و گیاه منطقه ۹» راه‌اندازی شده ‌است. در این مزرعه خانوادگی، شهروندان می‌توانند براساس آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اند به کاشت و نگهداری گل و گیاهانی که مورد علاقه‌شان است مانند انواع کاکتوس، گل‌های تزیینی، گیاهان درمانی و انواع سبزیجات بپردازند. این بوستان برای مردم منطقه، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

سرای محله «استاد معین» در جنوب این بوستان قرار دارد که هر روزه با برنامه‌ها و کلاس‌هایی فراوانی پذیرای شهروندان به‌ویژه اهالی محله است. بوستان المهدی(عج)، علاوه به فراهم کردن اوقاتی خوش برای تفریح، بستر مناسبی را نیز برای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانواده و افراد کم‌توان در غرفه‌های «خوداشتغالی» و بازارچه‌های «کارآفرینی» به وجود آورده است. این غرفه‌ها شامل پوشاک، خوراک با انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌جات، صنایع‌دستی و هنری از تابلو فرش گرفته تا محصولات ربان‌دوزی شده، معرق، ساخت‌آلات موسیقی و زیورآلات می‌شود که معمولاً در مناسبت‌های خاص یا به‌طور ماهانه برگزار می‌شوند.

کد خبر 748380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha