چهره مهربانی دارد؛ همان تصوری که از یک روحانی در ذهن داریم و باید باشد. کارش هم برپایی نمازهای یومیه و انجام کارهای فرهنگی مسجد است، اما خصایص دیگری هم دارد که به کمکش آمده تا کارها را بهتر پیش ببرد.

مسجد

همشهری آنلاین - نصیبه سجادی: «سیدعلی بطحایی» امام جماعت مسجد قائم (عج) جوان است. ۳۶ سال دارد و به خاطر سن و سالش با نوجوانان و جوانان محل رابطه دوستانه‌ای دارد. اصلا یکی از دلایلی که از آیت‌الله گلپایگانی حکم می‌گیرد که امامت جماعت این مسجد شود همین نسبت زیاد جمعیت جوان و نوجوان آن بوده و اینکه این روحانی جوان با روحیه بشاشش می‌تواند آنها را جذب خانه‌ای کند که بحق جای امنی برای همه اقشار جامعه است.
 

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

مسجد قائم سن و سال زیادی ندارد؛ سال ١٣٦٢ ساخته شده. مسجدی زیبا با گنبد و مناره و بادگیرهایی که باد را درون شبستان‌هایش به جریان می‌اندازد و هوایی مطبوع را تحویل نمازگزاران می‌دهد. بطحایی چند سالی است که امام این مسجد شده. می‌گوید: «در مسجد قائم در کنار برپایی نمازهای یومیه در همه مناسبت‌ها و اعیاد برنامه‌هایی برگزار می‌شود. یکی از این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان، برگزاری کرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی در شب میلاد حضرت امام حسن(ع) است. امسال نیز همزمان این کرسی را برگزار و جوانان زیادی در آن شرکت و چند دقیقه قرآن را در حضور قاریان برجسته تلاوت می‌کنند و نمره‌ای می‌گیرند که بر امتیاز و اعتبار قرآنی‌شان می‌افزاید تا به مسابقات استانی و کشوری دعوت شوند. در شب‌های قدر برای بانوان سفره سحری در مسجد برپا می‌شود که از صفر تا صد کار هم توسط آنها انجام می‌شود ... »

امام جماعت پابه‌توپ

روحانی جوان مسجد قائم با برنامه‌های شادی که برگزار و خودش هم در آن شرکت می‌کند رابطه صمیمانه‌ای با کودکان و نوجوانان محل برقرار کرده. می‌گوید: «روزهای تابستان فوتبال گل‌کوچیک در حیاط مسجد به راه است و خودم هم همراه بچه‌ها فوتبال بازی می‌کنم. فوتبال دستی و استخر هم داریم و وقتی بچه‌ها از کلاس‌های احکام و عقیدتی ما فارغ شدند جایزه‌شان شنا در یکی از استخرهای منطقه است. با مسئول استخر قرارداد بسته‌ایم و بچه‌ها را به نوبت به آنجا می‌فرستیم. »

کد خبر 748295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha