اغلب ما زمان زیادی را صرف چگونه زیباتر شدن خود می‌کنیم و به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به آن هستیم. یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن پوستی زیبا و سالم است. اینکه بخواهیم حتی الامکان مانع از روند زودس رس پیری و ایجاد چین و چروک در پوستمان شویم.

کتایون طاهرخواه، متخصص مراقبت‌های پوستی از آمریکا

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: امروزه افراد به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌هایی برای تقویت کلاژن پوست خود هستند چون می‌تواند به سفت شدن پوست و جوان‌سازی آن کمک کند.

درمان‌های زیادی هم برای آن وجود دارند که علاوه براینکه افراد را برای انتخاب روش بهتر مردد می‌کنند آن‌ها را ناچار به پرداخت هزینه‌های گزافی نیز خواهندکرد. به همین خاطر مهم‌ترین کار آن است که به جای اسیر شدن در چنین بازارهای متنوع و خوش آب و رنگی به پزشکان و متخصصانی مراجعه کنند که بهتر بتوانند آن‌ها را راهنمایی کنند.

سرمایه گذاری در این خصوص از مهم‌ترین اهداف بسیاری از کمپانی‌ها و کلینیک‌های تخصصی پوست شمار می‌رود.

سرمایه گذاری پوست

کتایون طاهرخواه، متخصص مراقبت‌های پوستی از آمریکا در مورد اصطلاح سرمایه گذاری پوست skin investment می‌گوید:  «سرمایه‌گذاری پوست شامل پروسه سرمایه‌گذاری مالی و زمانی روی پوست می‌شود.

یعنی برای نگهداری و مراقبت از پوست و داشتن پوست سالم بتوانیم هم ازلحاظ مالی، هزینه‌ای را صرف بهبود پوستمان بکنیم و از لحاظ زمانی هم بتوانیم زمانی را در طول روز هر چند کوتاه به مراقبت از آن اختصاص دهیم.

در واقع وقتی این گونه عمل می‌کنیم و به فکر سلامت پوست خود هستیم به نوعی سرمایه‌گذاری برای سال‌های بعدی عمرمان نیز به حساب می‌آید.»

فرهنگ مراقبت از پوست

 به گفته طاهرخواه، فرهنگ مراقبت از پوست در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته؛ همان گونه که در حال حاضر شرکت‌هایی که محصولات مراقبت از پوست تولید می‌کنند هم رشد زیادی کرده‌اند.

البته رسانه‌های اجتماعی social media نیز در این خصوص نقش زیادی دارند و مطالب بسیار زیادی در باره پوست و راه‌های مختلف مراقبت از آن دارند که نشا ن می‌دهد مردم علاوه بر اینکه به شادابی و زیبایی پوست شا ن اهمیت می‌دهند سرمایه‌گذاری روی آن هم برایشان مهم است.

بنابراین با این حجم زیاد از اطلاعات متنوع در صفحه‌های مختلف؛ انتخاب محصول پوستی مناسب و سرمایه‌گذاری درست روی پوست به چالش بزرگی تبدیل شده و با توجه به بودجه هر فرد کار آسانی به نظر نمی‌رسد.

سرمایه گذاری به موقع

چالش مراقبت از پوست در کشورهایی مثل ایران به دلایل زیاد از جمله محدودیت‌های موجود سخت‌تر است. چون توصیه‌های مختلف و تفکیک محصولات ساخت داخل و خارج و اطمینان به چگونگی کیفیت آن‌ها، انتخاب را سخت‌تر می‌کند.

با توجه به همه این موارد، آشنایی با راهکارهایی برای انتخاب بهتر می‌تواند ما را در این زمینه یاری کند.

طاهر خواه می‌گوید برای اینکه بتوانیم از صرف هزینه‌های زیاد در سنین بالاتر جلوگیری کنیم بهتر است مراقبت از پوست را از جوانی و سنین کم شروع کنیم. یعنی هر چقدر بتوانیم مراقبت از پوست را در سنین ‌ پایین‌تر شروع کنیم در آینده هزینه‌تر کمتری متقبل خواهیم شد.

به این ترتیب می‌توان انجام کارهایی مانند بوتاکس، تزریق فیلر یا عمل‌های تهاجمی پر هزینه را به تعویق انداخت. البته این موضوع به این معنا نیست که اگر مراقبت‌های پوستی را از سنین پایین شروع نکرده باشیم دیگر هیچ کاری نتوانیم برای آن انجام دهیم. ما می‌توانیم در هر سنی از مراقبت‌های پوستی لازم برای آن سن برخوردار شویم.

سرمایه گذاری غیر مالی بر پوست

توجه داشته باشیم بخشی از سرمایه‌گذاری روی پوست فقط بخش مالی نیست. ما باید بپذیریم که صرفاً استفاده از محصولات و روش‌های پرهزینه نمی‌تواند معجزه کند.

در واقع به مراقبت از پوست باید به صورت عادتی همیشگی توجه داشته باشیم و به جای امتحان روش‌های مختلف صبر و حوصله و استمرار داشته با شیم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.

بنابراین با به دست آوردن دانش و آگاهی لازم در مورد پوست و همچنین توجه به بودجه خود می‌توانیم بهترین محصول را انتخاب کنیم. البته فراموش نکنیم صرف استفاده از کرم‌های گران قیمت نمی‌توانیم پوست خوبی داشته باشیم.

بهتر است صرف نظر از ایرانی یا خارجی بودن محصول و متناسب با سطح مالی و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشیم.

استمرار و توجه لازم به پوست

به گفته طاهر خواه، توجه به پوست باید همیشگی و منظم باشد. همچنین به جای آنکه شش ماه صبر کنیم تا بتوانیم هزینه محصول گرانی را بپردازیم می‌توانیم به فکر یافتن جایگزین و مشابه برای محصولاتی باشیم که نمی‌توانیم دوباره آن‌ها را تهیه کنیم.

 این موضوع باعث می‌شود علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف، پوست خود را هم از یک مراقبت اصولی محروم کنیم. انتخاب هوشمندانه می‌تواند ما را در این خصوص بسیار کمک کند تا علاوه بر اینکه همیشه مراقب پوست خود باشیم مجبور به صرف هزینه‌های گزاف هم نباشیم چون نمی‌توانند به تنهایی تضمینی برای سلامت پوست باشند.

هدف گذاری برای نتیجه بهتر

این متخصص مراقبت‌های پوستی می‌گوید هر فرد با توجه به مشکلات یا هدفی که مورد نظر خود اوست باید روش خاصی را در پیش بگیرد، نه توصیه دیگران. یعنی اگر ما در سنی هستیم که باید مراقب ایجاد چین و چروک پوست خود باشیم باید محصولاتی را هم مطابق با همان اهداف تعیین کنیم. آشنایی با روتین پوستی باعث می‌شود انتخاب بهتری داشته باشیم.

توجه به خواب کافی، تغذیه سالم و مناسب، ورزش و مدیریت استرس هم از جمله موضوعات مهمی هستند که می‌توانند به برخورداری ما از پوست خوب کمک زیادی کنند. ضمن آنکه وراثت هم در این زمینه نقش زیادی دارد. به همین خاطر برای داشتن پوست سالم و شاداب نباید در صدد مقایسه با دیگران با شیم و فکر کنیم با مصرف محصولات مشابه می‌توانیم نتایج مشابهی هم بگیریم

کد خبر 746538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha