یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

شیرینی کشمشی بین ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار است که به دو صورت نرم و خشک تهیه می‌شود. این شیرینی برای ایام نوروز هم مناسب است.

شیرینی کشمشی

به گزارش همشهری آنلاین، تهیه شیرینی کشمشی در خانه چندان سخت نیست. این شیرینی خوشمزه را طبق سلیقه خودتان به‌صورت نرم یا خشک بپزید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

آرد قنادی: ۲۹۰ گرم ( ۲ لیوان)

کشمش: ۱۰۰ گرم (نصف لیوان)

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

وانیل: نوک قاشق مرباخوری

کره: ۱۵۰ گرم

پودر قند: ۲۵۰ گرم ( ۱٫۵ لیوان)

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی مخصوص ایام عید

طرز تهیه شیرینی کشمشی

۱. ابتدا کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای محیط نرم شود. سپس کره را در یک ظرف مناسب با پودر قند و اسانس وانیل مخلوط کنید و با همزن خوب هم بزنید. تا مخلوط یک‌دست و کرم رنگی به دست بیاید.

توجه کنید که به‌جای کره می‌توانید از روغن جامد استفاده کنید ولی طعم و مزه کره این شیرینی را خوشمزه‌تر می‌کند.

۲. تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید تا تخم مرغ با مواد خوب مخلوط شود. سپس دو مرتبه آرد را الک کنید. آرد را کم‌کم اضافه کنید. به دلخواه می‌توانید یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر به مواد فوق اضافه و با آرد مخلوط کنید.

۳. فر را روشن کنید و روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس کشمش را اضافه کنید. کشمش را از قبل تمیز کنید و ۳۰ دقیقه در آب بخیسانید تا نرم و تمیز شود. سپس آبکش کنید.

۴. کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید و مواد شیرینی را در قیف بریزید. به اندازه یک گردو از مواد روی کاغذ روغنی با فاصله بریزید. شیرینی‌ها باید با فاصله از هم روی سینی فر قرار بگیرند، چون هنگام پخت باز می‌شوند و جای بیشتری نیاز دارند.

۵. سینی را در فر قرار دهید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد شیرینی‌ها پخته شوند. اگر لبه‌های شیرینی طلایی شده باشند، آماده هستند. در این حالت سینی را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید تا شیرینی‌ها خنک شوند.

کد خبر 746421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha