مسجد امام محمدباقر (ع) واقع در محله مهرآبادجنوبی سابقه پرافتخاری در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم دارد که مهم‌ترین آن ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان جویای کار با توجه به امکانات مسجد محل است.

کارآفرینی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : مسجد امام محمد باقر(ع) در خیابانی به همین نام در محله‌ مهرآباد جنوبی قرار گرفته. موقعیت جغرافیایی مسجد چنان است که مابین تقاطع خیابان پادگان و خیابان دانشگاه هوایی واقع شده و باتوجه به‌کاربری‌های مختلف اطرافش ازجمله مسکونی، تجاری و انتظامی، شهروندان بسیاری از فضا و امکانات آن استفاده می‌کنند.

حاج «منصور وادانی»، از نمازگزاران قدیمی مسجد امام محمد باقر (ع)، با بیان اینکه این مکان مذهبی از سال ١٣٦٢ ساخته شده و شهروندان از برنامه‌های متنوع آن استفاده می‌کنند، می‌گوید: «این مسجد با توجه به فضای مناسب، از امکانات متنوعی چون کتابخانه، شبستان، نمازخانه آقایان و بانوان و... برخوردار است. از همه این فعالیت‌ها و برنامه‌ها که بگذریم واحد بسیج مسجد مذکور در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گوی سبقت را ربوده است. از مهم‌ترین برنامه‌های واحد بسیج مسجد امام محمد باقر (ع) می‌توان به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان اشاره کرد.»

از دیگر کارهای مسجد امام محمدباقر(ع) راه‌اندازی واحدهای تجاری و آموزشی است و این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان در کارکردهای متنوع مساجد، به جنبه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی با هدف کاهش بیکاری جوانان و خودکفایی آنان توجه داشت. متولیان و هیئت‌امنای مسجد مذکور از راه‌اندازی واحدهای‌ تجاری هدفی جز خدمت به شهروندان ندارند. برای همین درآمد حاصل از فعالیت واحدهای تجاری آن فقط صرف تامین منابع مالی جوانان جویای کار و رفع دغدغه آنها می‌شود.

در این مدت زمان که از فعالیت مسجد امام محمدباقر(ع) می‌گذرد، امام جماعت مسجد، هیئت امنای فعال و همچنین شورای محله مهرآباد جنوبی با اتحاد و همدلی خانواده‌های محروم و نیازمند را شناسایی و برای کمک به آنان در طول سال برنامه‌ریزی می‌کنند.

کد خبر 744139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha