مساجد علاوه بر کارکرد متداولشان، این روزها به کانون‌های فعالی مبدل شده‌اند برای کمک و یاری رساندن به اقشار مختلف ذیل معنای گسترده مهربانی و همدلی. مسجد حضرت علی اکبر(ع) در محله هاشمی یک نمونه دست به نقد این واقعیت است که نمازگزاران نیکوکار زیر سقف آن دلگرم خدمت به خانواده شهدا و همسایگانشان هستند.

قاسمی

همشهری آنلاین  - مریم قاسمی : هیئت امنا و امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) در خیابان هاشمی منطقه۹ تهران چه در گذشته و چه امروز یکی از کانون‌های مردمی بوده و تمام تلاش خود را کرده‌اند تا اهالی منطقه با اشتیاق بیشتری به مساجد بیایند و این خانه را خانه خود بدانند. یکی از برنامه‌هایی که‌ بیش از ۳ دهه مورد اقبال و توجه شهروندان قرار گرفته، عیادت، دلجویی و رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا است که به طور منظم و هفتگی از طرف هیئت امنای مسجد و امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر (ع) دنبال می‌شود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

مشارکت چندین نسل در اقدامات خیرخواهانه  

در این برنامه، نمازگزاران بعد از نماز مغرب و عشا با هماهنگی‌هایی که از قبل با خانواده‌های معظم شهدا انجام شده، به دیدار و عیادت آنان می‌روند و تلاش می‌کنند مشکلات آنها را برطرف کنند، حتی در میان نمازگزاران تعدادی به طور نوبتی داوطلب می‌شوند تا از پدران و مادران شهدا پرستاری کنند و خرید روزانه و نظافت خانه‌شان را به عهده بگیرند.

«علی جعفری» از نمازگزاران  مسجد حضرت علی اکبر(ع) در این زمینه می گوید: «نمازگزاران مسجد حضرت علی اکبر(ع) قبل از اینکه به دیدار خانواده شهدا بروند، مشکلات آنها را جویا می‌شوند و با کمک یکدیگر برای رفع دغدغه‌های زندگی همسایگانشان تلاش می‌کنند. مثلا همین دو هفته پیش خانواده شهیدی از فرسودگی دیوار خانه‌اش که در آستانه تخریب شدن بود به هیئت امنای مسجد گفت و از قضا همان وقت یکی دیگر از نمازگزاران که شغلش بنایی بود موضوع را متوجه شد و تصمیم گرفت دیوار فرسوده خانه را مرمت کند.»

جعفری می‌گوید: «در این مسجد اقدامات و امور خیرخواهانه سابقه زیادی دارد و چندین نسل پای ثابت این قبیل کارها بوده‌اند. این روند ادامه داشته و در ماه‌های اخیر هم خیلی از نمازگزاران به هیئت امنای مسجد مراجعه کرده‌اند و داوطلب شده‌اند تا در زمینه‌های مختلف به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران کمک کنند.»

«اعظم بیجنوند» یکی دیگر از نمازگزاران مسجد حضرت علی اکبر (ع) است. او که دهان به دهان از بانوان نمازگزار محله شنیده بود که یکی از مادران شهدا که همسرش سال‌هاست از دنیا رفته و هیچکس را ندارد که به او رسیدگی کند، خودجوش دست به کار می‌شود و پرستاری از مادر شهید، نظافت منزل و رسیدگی به گل‌ها و باغچه خانه او را به عهده می‌گیرد. او  هر هفته یکی دو مرتبه به خانه مادر شهید می‌رود، درددل‌های او را می‌شنود و با این کار علاوه بر تقویت روحیه مادر شهید، رتق‌وفتق امور به تعویق افتاده زندگی روزمره او هم انجام می‌شود.

نظافت داوطلبانه منزل شهدا با بچه‌های مسجد است | عیادت و پرستاری از همسایگان به همت نمازگزاران مسجد حضرت علی اکبر(ع)

نظافت داوطلبانه منزل شهدا با بچه‌های مسجد است | عیادت و پرستاری از همسایگان به همت نمازگزاران مسجد حضرت علی اکبر(ع)

کد خبر 739855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha