پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
۱ نفر

در ابتدای راه، تعدادشان به انگشتان دست هم نمی‌رسید. چند طلبه و دانشجو بودند که بعد از فارغ‌التحصیلی دلشان می‌خواست برای رشد علمی و تربیتی بچه‌های محله‌ قدمی بردارند. دست‌به‌دست هم دادند، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را به عنوان پاتوق انتخاب کردند و کرکره گروه جهادی‌شان در راه علم و تربیت بالا رفت.

مسجد جهادی

همشهری آنلاین: با عضویت در پایگاه‌های بسیج محل از کودکی و نوجوانی با رسم و رسوم فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه آشنا بودند. هرکدام به صورت پراکنده در یکی از مساجد محله فعال بودند اما این‌بار دلشان می‌خواست با همسالانشان با ایده و خلاقیتی که در ذهن داشتند قدمی دیگر در مسیر کار خیر بردارند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

چند طلبه بودند و چند دانشجوی مقطع دکترا؛ تصمیم گرفتند گروهی جهادی راه بیندازند و بتوانند داشته‌های علمی و تربیتی‌شان را نذر دانش‌آموزان کنند. سال۱۳۹۴ کارشان را در پایگاه بسیج شهید دستغیب مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله عبدل‌آباد ابتدا با جذب ۴گروه از دانش‌آموزان پایه‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم و برگزاری دوره‌های علمی و تربیتی برای آنها شروع کردند و به مرور فعالیت‌هایشان گسترش پیدا کرد.

پرچم بچه‌های محله عبدل‌آباد بالاست

«جواد آقایی» یکی از اعضای اصلی گروه که در شکل‌گیری این گروه نقش قابل‌توجهی داشته است، حال و هوای روزهای ۲۴سالگی‌اش در سال۱۳۹۴ را اینگونه توصیف می‌کند: «با چند نفر از بچه‌های فعال محله به این نتیجه رسیده بودیم که فعالیت‌های پراکنده آنطور که باید نتیجه‌بخش نیست. تصمیم گرفتیم گروهی یکپارچه تشکیل دهیم و شروع کنیم به انجام فعالیت‌های جهادی در حوزه علمی و تربیتی. گام‌به‌گام تا حدی پیش رفتیم که الان همان دانش‌آموزانی که سال‌ها پیش برای استفاده از خدمات علمی جذب گروه شده بودند خودشان در قالب دانشجو یا طلبه در گروه به عنوان معلم و مربیانی توانا فعالیت می‌کنند.»

پرچم بچه‌های محله عبدل‌آباد بالاست

جالب است که فعالیت این گروه که کانون علمی و تربیتی رشد نام دارد در بخش آموزش شروع شد، اما به مرور در بخش‌های دیگری مثل مجمع دانش‌آموختگان، هیئت و خیریه که شامل فعالیت‌های جهادی و رسیدگی به خانواده‌های دانش‌آموزان کمتربرخوردار است و اشتغالزایی و شناسایی بسترها برای کمک به اعضا به آن اضافه شد.

پرچم بچه‌های محله عبدل‌آباد بالاست

آقایی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «حدود ۴۰طلبه، دانشجو و کادر و تقریباً ۷۰دانش‌آموز از پایه چهارم ابتدایی تا دوازدهم داریم. کلاس‌هایی که برای این بچه‌ها برگزار می‌شود بیشتر حالت مشاوره‌ای و پشتیبانی دارد. برای بچه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم دوره‌های تقویتی و کمک‌درسی به خصوص در رشته‌هایی که ضریب بالا دارند برگزار می‌شود. در مسائل تربیتی هم هر مقطعی یک مربی دارد و مربی‌ها آموزش می‌بینند و با بچه‌ها کار می‌کنند. در این میان علاوه بر برگزاری اردو و برپایی کلاس‌های ورزشی، در دوره دانشجویی و طلبگی هم سلسله جلسات معرفتی داریم.»

این مسجد مدام در حال پذیرش دانش‌آموزان و مربیان جدید است و علاقه‌مندان برای استفاده از خدمات و همکاری با آن می‌توانند در زمان اقامه نماز مغرب و عشا به نشانی عبدل‌آباد، خیابان شهید زنهاری، انتهای بن‌بست۳۱، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مراجعه کنند.

پرچم بچه‌های محله عبدل‌آباد بالاست


 

کد خبر 743689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha