مسجدجامع مسعودیه منطقه ۱۵ از همان ابتدای شکل‌گیری کانون برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی بوده و حالا هم در محله حرف اول را می‌زند.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین،  با اینکه سال ۱۳۵۸ ساخته شده و نسبت به مساجد قدیمی منطقه جوان‌تر است، اما به دلیل حضور جوانان فعال و پای کار، پیشکسوت و سرآمد مساجد محله شده است. اینها را «سعید نظری‌پور» مسئول فرهنگی این مسجد می‌گوید و ادامه می‌دهد: «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مسجد مسعودیه که توسط بچه‌های مسجد برای نوجوانان و جوانان از سطح پایه تا یازدهم برگزار می‌شود کلاس‌های کامپیوتر، رباتیک و وبینار و سمینارهای علمی است که در همه آنها از ظرفیت استادان مطرح دانشگاه چمران اهواز و شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور استفاده می‌شود.»

این سمینارها  که به گفته مسئول فرهنگی مسجد، دانش‌آموزان دختر و پسر هم استقبال خوبی از آن می‌کنند، در سطح دانشگاهی و کاملاً تخصصی و رایگان برگزار می‌شود و حتی هزینه دانلود سی‌دی‌های علمی برای شرکت‌کنندگان را هم  خود این مسجد تقبل کرده تا همه  بتوانند از این امکانات استفاده کنند. نظری‌پور می‌گوید: «از بین بچه‌هایی که در این ۲ سال در کلاس‌های تقویتی مسجد شرکت کرده‌اند چند نفر در کنکور با رتبه‌های خوبی قبول شدند و یکی از رباتیکی‌ها هم در سطح آموزش و پرورش مقام آورد.»

یکی دیگر از کارهایی خوبی که باز هم به همت جوانان فعال این مسجد و برای همه اهالی برگزار می‌شود، برگزاری ادوهای جهادی و کمک‌های مؤمنانه در همه جشن‌ها و اعیاد است. روش کار هم به این صورت است که باز هم بچه‌های این مسجد دست در دست هم به مناطق محروم مثل فرون‌آباد می‌روند و بسته‌های مواد غذایی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند. فعالیت‌های خیرخواهان این جوانان به مناطق محروم سیستان و بلوچستان هم رسیده که شامل تهیه جهیزیه و توزیع بسته‌های تحصیلی بین دانش‌آموزان است.

کتابخانه این مسجد هم بزرگ‌ترین کتابخانه بین مساجد این محله است، با نزدیک به ۸ هزار جلد کتاب از علمی و تاریخی گرفته تا کمک درسی و داستان. صندوق قرض‌الحسنه‌ای مسجدجامع مسعودیه هم هر هفته به ۳ نمازگزار از ۳ تا ۵ میلیون وام می‌دهد.

کد خبر 741662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha