طرح «هر روز یک مسجد» با حضور کارشناسان اداره امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه۹ اجرا می شود قرار است در این طرح به کمک شهروندان و نمازگزاران،آسیب‌های اجتماعی هر محله به طور دقیق بررسی و شناسایی و برای رفع آنها در اسرع وقت چاره‌جویی می‌شود.

منطقه

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : درطرح «هر روز یک مسجد» که توسط کارشناسان اداره‌ امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه۹ به صورت روزانه کلید خورده است، کارشناسان اداره‌ آسیب‌های اجتماعی پای صحبت و درددل نمازگزاران می‌نشینند و مشکلات و مسائل شاخص محل سکونت خود را مطرح می‌کنند و ضمن بیان دیدگاه و نظر خود، مدیریت شهری را در ارائه خدمات مناسب به شهروندان و ساختن شهری امن و دور از آسیب‌های اجتماعی یاری می کنند.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۹تهران با اعلام این خبر گفت:«به منظور کسب اطلاع‌دقیق شهروندان از مکان و زمان برگزاری طرح، تبلیغات میدانی گسترده درمحله‌ها انجام شده بگونه‌ای که امروز شهروندان ساکن در محله امامزاده عبدالله(ع) می‌دانند که مسئولان اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری این منطقه چه موقعی به مسجد امام‌حسین(ع) می‌آیند و پای صحبت نمازگزاران و شهروندان این محله می‌نشینند.»

به گفته «سعیده میرزایی»، هدف از این طرح محله‌محور، شناسایی دقیق و بهتر مشکلات مردم و پیدا کردن راهکار مناسب برای حل آن است؛ مثلا شناسایی دقیق نقاطی که معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در ساعاتی از شبانه روز آنجا دیده می‌شوند و برای ساکنان دردسر می‌آفرینند. در واقع با این تعامل و همکاری از یکسو معضلات و آسیب‌های اجتماعی به سرعت از طریق مردم احصا می‌شود و از سوی دیگر مدیریت شهری و ارگان‌های خدمات‌رسان با اقدام به موقع خود می‌توانند به این افراد آسیب دیده کمک کنند و راه نجاتی برای آنان بیابند. مانند همین طرح زمستانه «حامی شهر» که در هوای سرد، محلی امن برای استقرار اقشار آسیب دیده فراهم آورده است.» 

مدیر روابط‌ عمومی‌ شهرداری منطقه۹ افزود: «مسلما به‌دنبال ملاقات‌های روزانه کارشناسان اداره‌ آسیب‌های اجتماعی و اقدامات اجرایی کارشناسان، مردم در محل زندگی خود احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهند داشت چراکه نقاط جرم‌خیز و فضاهای بی‌دفاع شهری که باعث ناامنی، تجمع معتادان و مناظر نازیبا در محله شده به طور کامل پاکسازی می‌شوند.»

میرزایی عقیده دارد که این دیدارها آثار و برکات دیگری نیز به همراه دارد که برای نمونه می‌توان از شناسایی زنان سرپرست و بد سرپرست، اقشار ضعیف و کم درآمد و برنامه‌ریزی برای حمایت و تامین نیازهای ضروری آنان یاد کرد. اکنون بسیاری از خانواده‌های مستحق و نیازمند شناسایی و با ارائه بسته‌های کمک معیشتی، اهدای بخاری، تهیه ویلچر و ... به آنان کمک شده است.

طرح‌ «هر روز یک مسجد» در منطقه۹ تهران کلید خورد

کد خبر 743207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha