با اینکه ده‌ها بوستان و مجموعه فرهنگی و ورزشی سهم ساکنان تکه سیزدهم پایتخت برای تفریح و گذران اوقات فراغت در کنار هم است، اما بانوان جایی اختصاصی برای خود نداشتند تا اینکه خبر رسید بوستانی اختصاصی برای آنها ساخته می‌شود.

سرخه حصار

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع ساخت بوستان ویژه بانوان در بیست و هشتمین رویداد امید و افتخار مطرح شد. چون منطقه۱۳، تاکنون امکانات چندانی برای بانوان نداشته است و تنها داشته این گروه از جامعه یعنی مجموعه شهربانو هم مدت‌ها تعطیل بود. به همین دلیل مدیریت شهری تصمیم به ایجاد پاتوقی ویژه بانوان گرفت. این پاتوق که وسعتش به بیش از ۵ هکتار می‌رسد در بخشی از بوستان سرخه‌حصار ایجاد می‌شود. «محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه ۱۳ می‌گوید: «بوستان سرخه‌حصار قطب گردشگری شرق تهران به شمار می‌آید و با وسعت بالای آن پیش‌بینی شد تا بخشی از آن در اختیار بانوان قرار بگیرد.»

با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم مانند نیمکت، امکانات ورزشی و... در بوستان از گذشته دیده شده، مدیران شهری تکه سیزدهم امیدوارند بوستان بانوان تا اوایل تابستان ۱۴۰۲ آماده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد. علی‌احمدی می‌گوید: «اسفند امسال، ۱۸ پروژه مشارکتی و گردشگری در منطقه ۱۳ فراخوان می‌شود و ایجاد این بوستان جزئی از آن خواهد بود.»

شهرداری منطقه ۱۳ برای بوستان سرخه‌حصار بسته‌های تفریحی و گردشگری با هدف افزایش امکانات آن پیش‌بینی کرده که شامل کارتینگ، اسب‌سواری، حمام نمک و مزرعه ۲ هکتاری گل محمدی و... است تا این بوستان به قطب گردشگری شرق تبدیل شود.

کد خبر 741885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha