جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

بانیان مسجد جاوید محله بهار با اجرای طرح «محله اسلامی» می‌کوشند محله‌ای سالم و ایمن در برابر آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

مسجد جاوید

 به گزارش همشهری آنلاین، مسجد «جاوید» جزو مساجد قدیمی و فعال منطقه ۷ پایتخت و از جمله مساجدی است که برای اجرای طرح محله اسلامی پیشگام شده است. به گفته امام جماعت مسجد جاوید، در قالب این طرح قرار است مشکلات اهالی از طریق مشارکت جمعی و با استفاده از ظرفیت‌های محله حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام «امیراردلان تیموری» که معتقد است در راستای تشکیل محله اسلامی، سبک زندگی اسلامی، مبارزه با فساد و مشارکت و تعاون اهالی در محله محقق می‌شود، از چگونگی اجرای این طرح می‌گوید:‌ «طرح محله اسلامی که با حمایت سازمان بسیج مساجد و محلات کشور اجرا می‌شود، بر اساس آسیب‌شناسی محله و شناسایی ظرفیت‌های محلی بنا شده است.» او در توضیح بیشتر اضافه می‌کند:‌ «در این طرح ۸ کارگروه برای شناسایی و رفع آسیب‌های محله در حوزه بهداشت و درمان، نیکوکاری، امنیت عمومی، فرهنگی و اجتماعی، عمران و آبادانی و ... تعریف شده که اعضای این کارگروه‌ها با کمک ظرفیت‌های محلی برای رفع مشکلات محله می‌کوشند.»

ماجرای مسجد جاوید و طرح «محله اسلامی» چیست؟

امام جماعت مسجد جاوید فعالیت کارگروه‌ها را با ذکر مثال‌هایی اینطور شرح می‌دهد:‌ «یکی از کارگروه‌های فعال «خیریه» است که اعضای آن خانواده‌های آسیب‌پذیر محله را شناسایی و نیاز آنها را اعم از معیشت، شغل، وام قرض‌الحسنه و ... رفع می‌کنند. اهدای مستمر سبد کالا به ۷۰ خانواده، برپایی دوره‌ای بازارچه‌های کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار در حسینیه مسجد و ایجاد شغل  برای ۲۵ نفر از جوانان ساکن محله  هم از جمله فعالیت‌های کارگروه خیریه است.»

حجت‌الاسلام تیموری ادامه می‌دهد: «در کارگروه بهداشت و درمان با بیمارستان «خانواده» که در محدوده محله است مذاکراتی انجام شده و بیماران نیازمند برای درمان‌های سرپایی و تکمیلی به این مرکز درمانی معرفی می‌شوند.»

به گفته امام جماعت مسجد جاوید، طرح محله اسلامی در بخشی از محله  با جمعیت ۱۵ هزار نفر در حال اجراست و هدف آن دستیابی به محله‌ای سالم، با نشاط، مردمی، همدل و دارای بصیرت دینی و انقلابی و پیرو سبک زندگی ایرانی-اسلامی و دارای مهارت‌های شغلی و اشتغال ثابت و پایدار است.

 

کد خبر 741425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha