سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری برای تقدیم لایحه بودجه 89 هزار میلیارد تومان و 22 هزار میلیارد تومانی سال 88 وارد مجلس شد.

به گزارش ایرنا رئیس جمهوری قرار است ضمن تقدیم لایحه بودجه سال آینده گزارشی از وضعیت، شاخص ها، اعتبارات و امتیازات در لایحه بودجه سال آتی را به نمایندگان مجلس ارایه کند.

به هنگام ورود دکتر احمدی‌نژاد به صحن علنی مجلس، ابوترابی نایب رییس مجلس و تعدادی از اعضای هیات رییسه وی، از وی استقبال کردند.

رییس جمهوری را معاون اول، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و جمعی از اعضای کابینه همراهی می‌کنند.

به گفته منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال آتی با رقمی معادل 89 هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه عمومی و با پیش بینی دو سقف برای بودجه عمرانی است.

برقعی، تدوین لایحه بودجه سال 88 را براساس نگاهی واقع گرایانه توصیف کرده که این لایحه با نگاه به واقعیات محیطی، بین‌المللی، شرایط داخلی و حجم تکالیفی که براساس قوانین مختلف برعهده دولت قرار دارد، تدوین شده است.

وی تاکید کرد که نگاه ویژه به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها از محورهای اصلی لایحه بودجه سال آتی است که آثار این طرح از نظر منابع مالی و جبران هزینه‌ها در منابع و مصارف دیده شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین گفت که حدود 22 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن در یکی از احکامی که در ذیل ماده واحده این لایحه پیش بینی شده ، اجازه خواسته شده که درصورت افزایش قیمت متوسط نفت تا سقف شش هزار و 200 میلیارد توامن دیگر در سال آینده در عرصه عمرانی و توسته زیرساخت ها هزینه شود.

بنا بر این گزارش، براساس آیین نامه داخلی مجلس پس از توزیع لایحه بودجه، نمایندگان10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی مجلس ارایه دهند، کمیسیون های تخصصی مجلس نیز همزمان در طی 15 روز این لایحه را بررسی و گزارش های خود را به کمیسیون تلفیق ارایه می دهند.

‌کمیسیون تلفیق متشکل از نمایندگان هر یک از کمیسیون های تخصصی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده از 23 بهمن ماه در مجلس تشکیل می شود که این کمیسیون نیز 15 روز فرصت دارد گزارش نهایی رسیدگی به لایحه بودجه را برای بررسی به صحن علنی مجلس نهایی کند.

براساس اعلام هیات رییسه مجلس رسیدگی به لایحه بودجه از 10 اسفندماه در صحن علنی مجلس آغاز شود.

کد خبر 73989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز